نهاوندیان:رفع تحریم های ظالمانه افق درخشانی برای کشور ترسیم کرد

رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: رفع تحریم های ظالمانه افق درخشانی برای کشور ترسیم کرد و استان مرکزی به عنوان یکی از استان های پیشگام به یقین آینده امید بخشی دارد.

به گزارش ایسکانیوز، محمد نهاوندیان شامگاه یکشنبه در بازدید از مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری (سامد) در محل دانشگاه پیام نور اراک افزود: تصمیم های اقتصادی و خدماتی سفر کاروان تدبیر و امید به این استان با برنامه ریزی و بررسی کارشناسی طرح ها و همگرایی با مسئولان اتخاذ شده است.
وی ادامه داد: دستاورد سه ساله سفرهای دولت تدبیر و امید رضایت بخش است و کار اجرایی اکثر طرح ها و وعده های انجام شده در حال پیگیری است.
نهاوندیان افزود: برای استان مرکزی در حوزه تخصیص تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی تعطیل شده برنامه ریزی جدیدی پیش بینی شده و با راه اندازی مجدد واحدهای نیمه تعطیل رشد اشتغال و رونق اقتصادی جان دوباره می گیرد.
وی مسئله دیگر استان را مربوط به مباحث زیرساختی دانست و گفت: در حوزه محیط زیست خروج از رکود واحدهای صنعتی استان مرکزی تصمیم های ارزشمندی برای این استان اتخاذ شد.
نهاوندیان افزود: در مورد توسعه حمل و نقل ریلی برنامه های مطلوبی مدون شده که در دست پیگیری است.
وی در خصوص شهرک ها و واحدهای صنعتی بزرگ به بازدید رئیس جمهوری از واگن پارس اشاره کرد و گفت: با برنامه راهبردی که دولت در راستای گسترش صنعت ریلی و اتصال ایران به شبکه ریلی منطقه اتخاذ کرده، تقاضاهای بزرگی ایجاد شده و واگن پارس اراک می تواند به عنوان یکی از تامین کنندگان این حوزه باشد.
نهاوندیان افزود: تماس های مردمی با مرکز ارتباطات مردمی رئیس جمهوری به طور یقین پیگیری می شود.
وی تصریح کرد: به طور متوسط سالانه آمار افزایش شاغلان کشور به بالای 700 هزار شغل می رسد.
رئیس دفتر رئیس جمهوری افزود: ظرفیت تشکل های غیر دولتی در کشور کم نظیر است و نگاه دولت به این سمن ها در رونق بخشی و توسعه فراگیر کشور متمایز است.

602/403

کد خبر: 688802

وب گردی

وب گردی