پنجمین دوره مسابقه داستان نویسی «افسانه ها» برگزار می شود

گروه فرهنگی- ادبی افسانه ها، پنجمین دوره مسابقه ملی داستان نویسی افسانه ها را برگزار می کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی این جشنواره، گروه فرهنگی-ادبی افسانه‌ها درنظر دارد تا به‌منظور ترویج ادبیات فانتزی، علمی‌خیالی، وحشت فارسی‌زبان و ایرانی، به‌سیاق سال‌های گذشته، پنجمین دورة مسابقة ملّی داستان‌نویسی افسانه‌ها را برگزار کند. در این راستا، فراخوان دورة پنجم مسابقه به شرح زیر اعلام می‌گردد:

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پرتال مسابقه به آدرس www.asfcontest.ir از بخش "ارسال اثر-پنجمین دوره" در مسابقه شرکت نمایند.

دبیرخانة پنجمین دورة مسابقة ملّی داستان‌نویسی افسانه‌ها پذیرای آثار واجد شرایط زیر خواهد بود:
۱) محتوای آثار
آثار ارسالی می‌بایست حتماً متعلق به یک یا بیش از یکی از گونه‌های علمی‌خیالی و ترسناک و فانتزی باشد.
۱-الف) بنا به تعریفْ گونة علمی‌خیالی شامل آثاری است که به مفاهیم علمی یا فناوری‌های دورازدسترس بشر بپردازد.
۱-ب) بنا به تعریفْ گونة ترسناک شامل آثاری است که هدف آن‌ها ایجاد حس ترس، دهشت، دلهره و نظایر آن در مخاطب باشد یا توانایی پدیدآوری چنین احساساتی را داشته باشد.
۱-پ) بنا به تعریفْ گونة فانتزی شامل آثاری است که در بدنة آن‌ها از عناصر فراطبیعی، جادو و نظایر آن استفاده شده باشد.
۲) حجم آثار
آثار رسیده به دبیرخانه، در دو بخش کوتاه و بلند بررسی می‌شوند. به این منظور:
۲-الف) داستان‌هایی که حجم آن‌ها تا ۱۵ هزار واژه باشد، داستان کوتاه محسوب می‌شوند. برای داستان‌های کوتاه حدّاقل واژه درنظر نیست.
۲-ب) داستان‌هایی که حجم آن‌ها بیش از ۱۵ هزار واژه باشد، داستان بلند محسوب می‌شوند. برای داستان‌های بلند حدّاکثر واژه درنظر نیست.
۳) قالب آثار
دبیرخانة پنجمین دورة مسابقة ملّی داستان‌نویسی افسانه‌ها پذیرای آثار داستانی منثور به‌زبان فارسی و همچنین آثار ادبیات نمایشی، شامل فیلمنامه و نمایشنامه نیز خواهد بود. آثار نمایشی دریافتی نیز بر اساس تعداد واژه طبقه‌بندی و داوری خواهند شد.
۴) نکات مهم
۴-الف) آثاری که به موضوعات بومی و ملی و ایرانی بپردازند، یا از بن‌مایه‌های مرتبط با فرهنگ و تمدن بهره برده باشند، حائز اهمیّت ویژه تلقّی خواهند شد.
۴-ب) لطفاً آثار خود را در قالب DOC یا DOCX ارسال کنید. به آثار ارسال‌شده خارج از این دو قالب رسیدگی نخواهد شد.
۴-پ) شرکت‌کنندگان می‌توانند تعداد نامحدود اثر کوتاه و حداکثر 5 اثر بلند ارسال کنند.
۴-ت) آثاری که پیش از این در نشریات کاغذی یا اینترنتی، جراید و روزنامه‌ها، یا در قالب کتاب منتشر شده باشند، بررسی نخواهند شد.
توجه داشته باشید که با ارسال اثر به دبیرخانة پنجمین دورة مسابقة ملّی داستان‌نویسی افسانه‌ها، گروه فرهنگی‌-ادبی افسانه‌ها حق این را خواهد داشت که اثر شما را در هر زمان و مکان که صلاح بداند، با حفظ نام شما به‌عنوان خالق اثر، چاپ یا منتشر کند.

اطلاعیۀ دبیرخانۀ مسابقه پیرامون بخش‌های جانبی مسابقه از جمله بخش جنبی کودک و نوجوان، هفتۀ آتی منتشر خواهد شد.
503

کد خبر: 688839

وب گردی

وب گردی