قیمت های جدید در سود و زیان پالایشگاه ها تاثیری ندارد

مدیرمالی پالایشگاه شیراز درباره اعلامیه اخیر شرکت ملی پالایش و پخش مبنی بر تعیین نرخ پایه ۲۰ فراورده نفتی ویژه در بورس توضیح داد و اثر آن بر درآمد زایی پالایشگاه ها را اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، ناصر تنگستانی درباره اعلام نرخ پایه 20 فراورده نفتی ویژه در بورس که به ۶ پالایشگاه بورسی و فرابورسی و ۳ پالایشگاه دولتی از سوی شرکت ملی پالایش و پخش ابلاغ شد، گفت: این ابلاغیه مورد جدیدی نبوده و از قبل هم به پالایشگاه ها اعلام می شد که این بار رسانه ای شده است.

وی ادامه داد: طبق این ابلاغیه، پالایشگاه ها می توانند برای فروش 20 فرآورده نفتی به طور مستقیم و از طریق بورس کالا اقدام کنند اما تنها حدود 10 درصد فرآورده های پالایشگاه ها را شامل می شود و تاثیری چندانی در درآمد و سود و زیان پالایشگاه ها ندارد، چرا که قیمت 6 محصول که 90 درصد فرآورده های پالایشگاه ها را شامل می شود توسط شرکت ملی پالایش و پخش تعیین و به صورت یارانه ایی خریداری می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه قیمت پایه 20 فراورده نفتی برای فروش در بورس کالا براساس قانون بوده و توسط شرکت ملی پالایش و پخش اعلام می شود، گفت: در حال حاضر آنچه برای پالایشگاه ها اهمیت بالایی دارد، تعیین قیمت 6 فراورده اصلی پالایشگاه ها از جمله بنزین ، نفت سفید، نفت گاز، قیر و غیره است.

تنگستانی ادامه داد: بنابراین پالایشگاه ها با نگاهی امیدوارانه منتظر تعیین قیمت فراورده های اصلی پالایشگاه ها در سال جاری توسط وزارت نفت و ابلاغ آن توسط شرکت ملی پالایش و پخش هستند که انتظار می رود هر چه زودتر اعلام شود.

602/401

کد خبر: 688844

وب گردی

وب گردی