بازدید وزیر علوم از موسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ و پوشش

دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جریان بازدید از موسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ و پوشش گفت : درخصوص دستاوردهای این موسسه باید اطلاع رسانی گسترده تر و دقیق تری صورت گیرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر فرهادی صبح امروز در بازدید از دستاوردهای علمی، پژوهشی و فناوری موسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ و پوشش ، به اهمیت کار این موسسه در زندگی فردی و اجتماعی مردم اشاره کرد و گفت: حاصل کارهای پژوهشی این موسسه کل جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد، هم در قسمت های آشکار و ظواهر زندگی و هم در اجزایی که چندان عینی و مشهود نیستند. بنابراین لازم است درمورد این دستاوردها اطلاع رسانی گسترده تر و دقیق تری صورت گیرد.
وی به تاثیر این دستاوردها درعرصه علوم پزشکی اشاره کرد و افزود: امروزه در پزشکی از رنگ برای تشخیص بیماری ها به خصوص سرطان ها و بیماری های خود ایمنی استفاده می شود و این موسسه باید شاخص ترین مکان از نظر پژوهش، نوآوری و فناوری باشد و دستاوردهای پژوهشی آن به سمت کاربردی شدن سوق داده شود ، به گونه ای که مردم تاثیرات این پژوهش ها را در زندگی خود احساس کنند.
وزیر علوم در پاسخ به درخواست مسئولان این موسسه مبتنی بر ارتقا به پژوهشگاه گفت: باتوجه به پتانسیل ها و منحصر به فرد بودن این موسسه در کشور و دستاوردهای موثر و مفیدی که در حوزه فعالیت خود داشته است، به پرونده ارتقای این موسسه هرچه سریع تر رسیدگی می شود.
گفتنی است وزیر علوم در ادامه بازدید از موسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ و پوشش از گروه های پژوهشی و آزمایشگاه مرکزی این موسسه نیز دیدن کرد.

108/103

منبع: دیجی کالا

کد خبر: 688941

وب گردی

وب گردی