هواشناسی نسبت به وقوع اختلال در جاده‌های کوهستانی هشدار داد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در سواحل خزر و شمال غرب کشور، نسبت به وقوع اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی شمال آذربایجان شرقی و همچنین جاده‌های کوهستانی بین گیلان و اردبیل به ویژه محور اسالم به خلخال و همچنین گردنه حیران هشدار داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا احد وظیفه گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، به سبب عبور موج تراز میانی جو، طی سه روز آینده در برخی نقاط استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل و مناطقی از آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و از فردا در برخی نقاط شمال شرق کشور بارش باران پیش‌بینی می شود.

او افزود: طی سه روز آینده، دامنه‌های البرز غربی و مرکزی در استان‌های زنجان، قزوین، کردستان، کرمانشاه و همدان نیز بارش پراکنده گاهی رگبار، رعد و برق و وزش باد را خواهند داشت. در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه چهار و پنج آبان، با تقویت این امواج بارش‌ها در استان‌های گیلان و اردبیل شدت بیشتری می‌یابد.

به گفته مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی، در سه روز آینده کاهش دما در نیمه شمالی کشور رخ خواهد داد به همین سبب در مناطقی از استان‌های اردبیل، بخش‌های غربی گیلان، ارتفاعات مازندران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی بارش برف نیز پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با اشاره به اینکه از روز چهارشنبه تا پایان هفته مجددا افزایش دما در نوار شمالی کشور رخ خواهد داد، گفت: در این بازه زمانی دریای خزر نیز فردا مواج خواهد بود. همچنین روزهای در سه‌شنبه و چهارشنبه در برخی مناطق غرب و جنوب غرب کشور وزش باد و گرد و خاک دور از انتظار نخواهد بود.

او در مورد وضعیت هوای استان تهران در روزهای آینده اظهار کرد: آسمان تهران در روز سه‌شنبه چهارم آبان، نیمه ابری، در بعضی ساعات افزایش ابر و بارش پراکنده و وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 18 و 10 درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه پنج آبان، ابری، در بعضی ساعات بارش باران و وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 17 و 11 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه با اشاره به اطلاعیه اخیر این سازمان، گفت: فعالیت سامانه بارشی در سواحل دریای خزر و برخی مناطق شمال غرب کشور طی دو روز آینده سبب بارندگی و وزش باد خواهد شد. این شرایط منجر به تشدید بارش، آبگرفتگی معابر در برخی نقاط استان‌های سواحل خزر، مه‌گرفتگی و لغزنده شدن جاده‌های کوهستانی در جنوب گیلان، استان اردبیل و نواحی شمالی آذربایجان شرقی خواهد شد. از امشب بارش باران گاهی رعد و برق و در برخی نقاط آب گرفتگی در گیلان و غرب مازندران و مه غلیظ در جاده‌های کوهستانی گیلان، غرب مازندران، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی رخ خواهد داد.

او افزود: در روز سه‌شنبه چهارم آبان، بارش باران، گاهی رعد و برق و در برخی نقاط آبگرفتگی در گیلان و غرب مازندران، بارش برف در ارتفاعات البرز غربی در جنوب گیلان، اردبیل، شمال زنجان و شمال و نیمه شرقی آذربایجان شرقی که موجب لغزندگی جاده در گردنه‌های کوهستانی می‌شود. با توجه به کاهش نسبی دما در روز سه‌شنبه بارش برف و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی شمال آذربایجان شرقی و همچنین جاده‌های کوهستانی بین گیلان و اردبیل به ویژه محور اسالم به خلخال و همچنین گردنه حیران پیش‌بینی می‌شود. از این رو توصیه می‌شود، ضمن رعایت نکات ایمنی اقدامات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید.

105105

کد خبر: 689011

وب گردی

وب گردی