بروجردی: حفظ تمامیت ارضی در سوریه و عراق سیاست اصولی ایران است

رئیس کمیسیون امنیت ملی ضمن تشریح وضعیت کنونی در سوریه گفت: حفظ تمامیت ارضی در سوریه و عراق سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایسکانیوز، دبیرکل وزارت امور خارجه فرانسه امروز در دیدار با بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاریس ضمن ابراز نگرانی از گسترش اسلام افراطی در اروپا اظهار داشت: از نظر ما اسلام بخشی از فرانسه است؛ لیکن اسلام افراطی و خشونت انگیز قابل پذیرش نیست.

وی با اشاره به تبادل هیاتهای عالی رتبه بین دو کشور به ویژه پس از توافق هسته ای تاکید کرد که روابط و همکاریهای واقعی دو جانبه بین المللی ایران و فرانسه با سرعت بیشتری در حال گسترش می باشد.

دبیرکل وزارت امور خارجه فرانسه افزود: از نظر فرانسه، ایران قدرت بزرگی است و در برقراری، تثبیت صلح و امنیت نقش اساسی داشته و فرانسه انتظار دارد که این کشور نقش مثبت خود را بطور کامل ایفا کند.

بروجردی نیز با ارزیابی مثبت از روابط دوجانبه تصریح کرد: باید از ظرفیت های جدید استفاده کرده و ضمن توسعه روابط دو جانبه به همکاری های منطقه ای اهمیت مضاعفی داد و باید در خصوص مسائل بین المللی نیز تبادل نظر و همکاری داشته باشیم، بخصوص در مورد معضل تروریسم و گسترش افراط گرایی که پدیده ای جهانی است.

طرفین ضمن بررسی بحران های منطقه ای شامل سوریه، عراق، لبنان، یمن و بحرین و همچنین تداوم حضور و فعالیت داعش و دیگر گروههای تروریستی بر راه حل های سیاسی منطبق بر خواست مردم هر کشور و مراجعه به آرای عمومی بعنوان تنها راه حل واقعی این بحران ها تاکید نمودند. بروجردی تاکید کرد که مابین داعش و جبهه النصره هیچ تفاوتی قایل نیستیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس کشورمان با ابراز تاسف از وضعیت غیر قابل قبولی که آوارگان سوری در کشورهای غربی با آن مواجه هستند، اظهار داشت: در صورت برقراری امنیت همه این افراد به سوریه بازخواهند گشت و در آینده سیاسی کشورشان ایفای نقش خواهند کرد. به نظر ما سیاست آمریکا ادامه بحران کنترل شده در منطقه است.

وی افزود: این اصل دموکراسی مبنی بر یک فرد یک رای در همه کشورها من جمله بحرین باید به خوبی رعایت شود.

بروجردی ضمن تشریح وضعیت کنونی در سوریه و عراق اظهار داشت: حفظ تمامیت ارضی در سوریه و عراق سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران است.

دبیرکل وزارت امور خارجه فرانسه نیز متقابلاً اظهار داشت: ما نیز خواستار حفظ تمامیت ارضی این دو کشور هستیم و مخالف تجزیه آنها هستیم.

202/201

کد خبر: 689035

وب گردی

وب گردی