418 طرح با 424 میلیارد تومان اعتباردر استان مرکزی به بهره برداری رسید

معاون اجرایی رئیس جمهوری گفت: 418 طرح تولید، صنعتی و اقتصادی با سرمایه گذاری 424 میلیارد تومان در استان مرکزی به بهره برداری رسید که 16 طرح آغاز عملیات اجرایی بوده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، محمد شریعتمداری روز دوشنبه درجریان سی و دومین سفر استانی دولت در شورای اداری استان مرکزی در خمین، افزود: یکی از سیاست های دولت ایجاد فرصت های شغلی زود بازدهاست که با دستور رئیس جمهوری برای فعالیت خود اشتغالی با نظارت کمیته امداد امام، 100 میلیارد تومان اعتبار برای 5000 نفر در استان مرکزی اختصاص داده شده است.
وی گفت: در بخش تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیش از 30 طرح در استان مرکزی در دست اجرا است و در بخش ارتباطات، فناوری و اطلاعات نیز برای توسعه زیر ساخت ها در یک سال اخیر 52 میلیارد تومان هزینه می شود.
وی اظهار کرد: تا پایان کار دولت تدبیر و امید 103 میلیارد تومان در بخش های مختلف دراستان مرکزی سرمایه گذاری می شود.
به گزارش ایرنا، شریعتمداری گفت: 218 روستای استان مرکزی از اینترنت پرسرعت برخوردار هستند و تا پایان کار دولت نیز 207 روستا از اینترنت پرسرعت برخوردار خواهند شد.
وی ادامه داد: پهنای باند اینترنت 5.5 برابر افزایش یافته و شبکه های نسل دوم تا چهارم تلفن همراه در اراک، ساوه، محلات و دلیجان عملیاتی شده است و270 کیلومتر فیبرنوری به ظرفیت ارتباطات استان مرکزی افزوده شده است.
معاون اجرایی رئیس جمهوری گفت: 510 میلیارد تومان سرمایه در گردش در استان مرکزی اعلام نیاز شده و برای 360 واحد صنعتی فعال و نیمه فعال این خطه به بانک مرکزی انعکاس و برای 79 طرح نیمه فعال 923 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
شریعتمداری افزود: انتقال واحد آندسازی آلومینیوم اراک به شعاع مناسب شهری با 120 میلیارد تومان معادل 50 میلیون دلار ارز به نتایج مطلوب می رسد.
وی اظهار کرد: در بخش نفت و گاز نیز 35 شهر استان مرکزی از انرژی نفت و گاز بهره مند هستند که معادل 99 درصد خانوارهای شهری و روستایی این استان را شامل می شود.
وی گفت: هم اکنون 890 روستای استان مرکزی از نفت و گاز بهره مند هستند و عملیات گازرسانی به 96 روستا و پنج ایستگاه سوخت گاز مایع تا پایان عمر دولت یازدهم در این استان انجام می شود.
معاون اجرایی رئیس جمهوری، وی درباره واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی نیز گفت: 37 طرح نیمه کاره این استان به 470 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که می بایست به بخش غیردولتی واگذار شود و تاکنون هشت فقره در حال واگذاری است.
شریعتمداری گفت: تاکنون برای 14 طرح با حمایت بانک ها و صندوق توسعه ملی 1400 میلیارد تومان برای فعالیت های گوناگون جهاد کشاورزی در بخش های گلخانه، دامپروری، آب و اشتغال در بخش غیردولتی تعهد شده است.
سفر حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در جریان سی و دومین سفر استانی خود به استان مرکزی، 2 روز است که روز اول آن در اراک برگزار شد.
دیدار با مردم استان مرکزی و شهرستان اراک در مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد اراک، بازدید از شرکت واگن پارس اراک، نشست سرمایه گذاری و توسعه، افتتاح طرح های ویدئو کنفرانسی و دیدار با علما، ایثارگران و برگزیدگان از برنامه های سفر رئیس جمهوری در روز اول بود.
به گزارش ایرنا، دیدار با مرم شهرستان خمین در ورزشگاه شهید مطهری، بازدید از بیت تاریخی امام راحل و تجدید بیعت با آرمان های امام خمینی (ره)، شرکت در شورای اداری و نشست با اصحاب رسانه و تشریح برنامه های سفر، از برنامه های امروز (دوشنبه) است.
دولتمردان تدبیر و امید از اولین سفر استانی خود در 24 دی ماه سال 92 تاکنون به استان های خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، گلستان، خراسان جنوبی، بوشهر، اصفهان، قم، گیلان، فارس، آذربایجان شرقی، شهرستان های استان تهران (شهریار، ملارد و قدس، اسلامشهر، ری، رباط کریم و بهارستان) خراسان شمالی، کردستان، همدان، مازندران، یزد، سمنان، کرمان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد و قزوین سفر کرده اند.
سی و دومین ایستگاه سفرهای استانی کاروان تدبیر و امید در استان مرکزی است.

202/201

کد خبر: 689049

وب گردی

وب گردی