رهنمای رودپشتی: استقرار نظام جامع مدیریت و ارزیابی عملکرد در دانشگاه آزاد اسلامی

سومین اجلاس سراسری معاونان و مسئولان برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر رهنمای رود پشتی معاون برنامه ریزی و امور اقتصاد دانش بنیان، معاونان، مدیران و مسئولان حوزه برنامه ریزی استان ها، واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، معاون برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی در این اجلاس اظهار داشت: این دانشگاه در سال ۹۲ با بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان بدهی مواجه بود که بخش عمده ای از این بدهی با تدبیر مدیریتی رفع شده است.

فریدون رهنمای رودپشتی در سومین اجلاس سراسری معاونان و مسئولان برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: این دانشگاه در سال ۹۲ با مشکلات زیادی مواجه بود که بدهی ۲۰۰۰ میلیارد تومانی، زیان‌ده بودن ۲۳۵ واحد و وابستگی نزدیک ۹۹ درصدی به شهریه، بخشی از این مشکلات بود که با مدیریت صحیح، بخشی از این مشکلات رفع شده و بخش دیگر در حال برنامه‌ریزی برای برون‌رفت از این چالش‌ها هستیم.

وی افزود: در حال حاضر حوزه دانش بنیان دارای 4 بخش اصلی از جمله تشکیلات و توسعه تعالی سازمانی، توانمندسازی و آموزش های کوتاه مدت، برنامه و بودجه و امور اقتصاد دانش بنیان و مطالعات آینده شناسی است.

معاون برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به استقرار نظام جامع مدیریت و ارزیابی عملکرد در دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: با استقرار این نظام، فعالیت‌ها و عملکرد دانشگاه، پایش و ارزیابی می‌شود.البته در این دانشگاه نیروی انسانی فاقد مجوز و پراکنده نیز وجود دارد که در حال برنامه‌ریزی برای ساماندهی این افراد هستیم.

وی با اشاره به بازنگری نمودار سازمانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای دستیابی به سازمانی چابک، باید فرآیندهای دانشگاه نیز بازنگری و اصلاح شود که در اولویت فعالیت ها و وظایف حوزه برنامه ریزی است.

معاون برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه نظام مستندسازی فرایندها آغاز شده و امیدواریم سند این نظام به زودی در اختیار واحدها قرار گیرد، خاطر نشان کرد: سند آمایش دانشگاه آزاد اسلامی نیز تدوین شده و بر اساس آن، تمامی معاونت‌های این دانشگاه، برنامه‌های جامع خود را تصویب و تدوین کرده‌اند، بر این اساس بودجه با توجه به برنامه‌های جامع معاونت‌ها و سند آمایش دانشگاه تنظیم می‌شود که در چارچوب نظام بودجه ریزی عملیاتی است.

رهنمای رودپشتی ادامه داد: سال گذشته درآمد دانشگاه از برگزاری دوره‌های کوتاه مدت ۱.۷ میلیارد تومان بود که این عدد در شش ماهه سال جاری به حدود چهار میلیارد تومان افزایش یافته که نشان از توانایی و قابلیت دانشگاه و فرصت های فراروی این حوزه است که باید با برنامه ریزی از آن بهره برد.

وی با اشاره به چالش‌های پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه تا حد زیادی غیر چابک است و باید به شکلی بازمهندسی شود، تراکم نیروی انسانی بخش عمده‌ای از منابع را مصرف می‌کند و هزینه ها نسبت به درآمد سهم بالایی دارند و موجب عدم توازن بین درآمدها و هزینه ها شده است. همچنین بخش کسب و کار اقتصادی جامعه برای ورود دانشگاه به عرصه سرمایه گذاری باید آماده شود که به این منظور ضرورت دارد مقررات و ضوابطی را تدوین ‌کنیم و البته برنامه های کلانی را طراحی کرده‌ایم.

101

کد خبر: 689094

وب گردی

وب گردی