در صنف لوازم خانگی و تجهیزات پزشکی ظن به قاچاق نداشتیم

معاون نظارت و بازرسی اتاق اصناف تهران در گزارش پنج روزه خود از وضعیت بازرسی اصناف از واحدهای صنفی در راستای طرح برخورد با کالای قاچاق در سطح عرضه اعلام کرد: در صنف میوه و تره بار شش مورد ظن به قاچاق و در صنف لوازم آرایشی چهار مورد ظن به قاچاق ایجاد شد.

به گزارش ایسکانیوز ،حسین درودیان با اشاره به واگذاری طرح برخورد با قاچاق کالا در سطح عرضه به اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی و آغاز به کار گشت های بازرسی اصناف واحدهای صنفی، گزارشی را از روند بازرسی اصناف در نخستین هفته کاری این طرح از ۲۴ تا ۲۸ مهرماه گذشته ارائه کرد.

وی با تاکید بر این که جمع آوری کالای قاچاق از سطح عرضه و پلمب واحدهای صنفی به بازرسی اصناف مربوط نمی شود و ما ورودی در این مباحث نداریم، گفت: بازرسی اصناف صرفا گزارش کشفیات قاچاق را به ستاد قاچاق کالا ارائه می کند و چنانچه واحد صنفی اسناد و مدارک معتبر ارائه ندهد، کالاها از طریق ستاد به سازمان اموال تملیکی ارجاع داده می شود.

درودیان اعلام کرد: نماینده ای از وزارت بهداشت، جهاد کشاورزی، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و در مواقع لزوم نماینده نیروی انتظامی بازرسان اصناف را در گشت های بازرسی از اصناف در طرح مبارزه با کالای قاچاق در سطح عرضه همراهی می کنند.

درودیان به اعزام ۳۷ تیم بازرسی به صنف لوازم خانگی و انجام ۶۹۹ بازرسی از واحدهای صنفی این صنف و همچنین اعزام سه تیم بازرسی به صنف تجهیزات پزشکی و انجام ۴۳ بازرسی اشاره کرد و افزود: در این دو صنف، ظن به قاچاق نداشتیم و در مواردی که ظن احساس شد، واحدهای صنفی فاکتور ارائه کردند و اسناد و اجناس با یکدیگر تطبیق داده شد.

به گفته وی طی این دوره پنج تیم برای بازرسی صنف عطار و سقط فروش اعزام شد، ۴۵ بازرسی از واحدهای صنفی این صنف به عمل آمد که ۱۵ مورد به صورت جلسه ظن به قاچاق منجر شد همچنین در طی این مدت به صنف لوازم آرایشی و بهداشتی نیز سه تیم بازرسی اعزام شد و ۱۹ بازرسی به عمل آمد که شش مورد به صورت جلسه ظن به قاچاق منجر شد.

مدیریت هماهنگی بازرسی اصناف از اعزام سه اکیپ بازرسی و انجام ۴۵ مورد بازرسی به واحدهای صنفی طلا فروش اشاره کرد که در بازرسی از این صنف نیز ظن به قاچاق مشاهده نشد.

وی گفت: دو تیم برای بازرسی از صنف عینک فروشان فعال بودند و ۱۸ مورد بازرسی از صنف عینک به عمل آمد؛ همچنین برای بازرسی در صنف میوه و تره و بار ۲ تیم بازرسی فعال و ۱۲ مورد بازرسی انجام شد که در نهایت به چهار صورت جلسه ظن به قاچاق منجر شد.

402

منبع : ایلنا

کد خبر: 689161

وب گردی

وب گردی