مدیر عامل شهرک‌های صنعتی استان: نقش فرش خراسان‌شمالی رونمایی می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌شمالی گفت: در مراسمی در هفته آینده، نقش فرش استان که یکی از دستاوردهای خوشه فرش استان است، رونمایی می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌شمالی؛ محمدعلی یوسفی اظهار کرد: با بررسی‌های به‌عمل‌آمده و تحلیل زنجیره ارزش صنعت فرش دستباف استان، یکی از نقاط ضعف صنعت فرش استان عدم اصالت نقش فرش خراسان شمالی و الگوبرداری از طرح و نقش و فرش تبریز، کاشان شناسایی شد که مانع توسعه بازار فرش اصیل با برند استان می‌شود.

وی ادامه داد: در همین راستا شرکت شهرک‌های صنعتی به‌عنوان متولی خوشه صنعتی فرش دستبافت در راستای رفع این مشکل، طرح پژوهشی "هویت‌یابی فرش دستبافت خراسان شمالی" را انجام داد.

رئیس هیأت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌شمالی گفت: پس از انجام این طرح و شناسایی المان‌های خراسان‌شمالی و در راستای حفظ هویت هنر فرش دستباف خراسان‌شمالی 12 طرح و نقش فرش بر اساس نقوش و شاخصه‌های خراسان‌شمالی در سه رنگ ارائه شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی اضافه کرد: نقوش به ثبت رسیده به نام خراسان‌شمالی در اختیار خانه فرش ایران برای عملیاتی شدن قرار خواهد گرفت.

وی گفت: همچنین ثبت دو طرح فرش ترکمن جرگلان، بجنورد و کردی خراسان‌شمالی به تایید سازمان مالکیت فکری (wipo) رسیده است

یوسفی خاطرنشان کرد: دو نمونه فرش بافته‌شده بر مبنای نقوش خراسان‌شمالی در همایش استانی نقش فرش در هفته آینده با حضور مسؤولان کشوری و استانی رونمایی می‌شود

کد خبر: 689164

وب گردی

وب گردی