قطار گردشگران خارجی وارد یزد شد

حدود 50 گردشگر اروپایی و آمریکایی در قالب سومین قطار گردشگران خارجی در سال جاری، روز سه شنبه وارد یزد شدند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: این گردشگران که سفر خود را از بوداپست مجارستان آغاز کرده اند پس از عبور از کشورهای بلغارستان و ترکیه به ایران آمده اند.
سیدمصطفی فاطمی افزود: این گردشگران از مسجد جامع، دخمه و آتشکده زرتشتیان، باغ دولت آباد و بافت تاریخی دیدن می کنند.
او با بیان اینکه استان یزد امسال در 2 نوبت دیگر میزبان قطار گردشگران خارجی بوده است ادامه داد: سومین گروه گردشگران اروپایی و آمریکایی در سال جاری پس از حضور در یزد، عازم تهران می شوند و سپس با هواپیما به کشورهای خود بازخواهند گشت.
او گفت: استان های اصفهان، فارس و یزد به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مطرح هستند و اکثر گردشگران خارجی پس از ورود به کشورمان به طور حتم این استانها را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می کنند.
او با بیان اینکه ظرفیت یزد برای پذیرش گردشگر در ماه های اوج گردشگری (high season) به خصوص ماه های اردیبهشت و مهر تکمیل می شود ادامه داد: از 2 سال پیش برای پذیرش بیشتر گردشگران خارجی در این ماهها، از قطارهای گردشگری استفاده می شود.
سفر گردشگران اروپایی و آمریکایی به یزد یک روزه است.
استان یزد 2270 هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
یزد گنجینه ای از هنر، فرهنگ و تمدنی ایرانی را در خود دارد که از آن جمله می توان به بناهای مذهبی، بقعه، مساجد، حسینیه ها، زیارتگاههای زرتشتیان، خانه های تاریخی، آب انبارها، باغ های تاریخی، بادگیرها و بازارچه ها اشاره کرد.

402/105

کد خبر: 689334

وب گردی

وب گردی