دیداری با چاشنی توسعه پرونده الکترونیک سلامت

صبح امروز دیدار مشترک وزرای بهداشت و ارتباطات در حالی برگزار شد که دو طرف بر لزوم توسعه و تکمیل پرونده الکترونیک سلامت در راستای دولت الکترونیک تاکید کردند.

به گزارش ایسکانیوز، صبح امروز در دیدار وزیر ارتباطات با وزیر بهداشت، گزارشی از وضعیت پرونده الکترونیک سلامت، سامانه ردیابی، رهگیری و اصالت دارو، سامانه سیب و مراکز و پایگاه های بهداشتی و درمانی ارائه شد.

در حوزه دارو، سیستم های داروخانه ها ارتقا یافته و حدود ده هزار داروخانه، پروانه خود را از طریق سامانه دریافت کرده اند.

در سامانه یکپارچه بهداشت(سیب) تا کنون ۴۶ میلیون نفر خدمات بهداشتی دریافت کرده اند و علاوه بر این برای ۴۶ میلیون نفر پرونده سیب تشکیل شده، ۱۵ میلیون نفر به مراکز بهداشتی دارای این سامانه مراجعه حضوری کرده اند، ۱۴۰ میلیون عملیات بهداشتی انجام شده و ۸۵ درصد از واحدهای بهداشتی تحت پوشش این سامانه قرار گرفته اند.

دکتر رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو در این نشست گفت: در حوزه تبلیغات غیر قانونی کالاهای سلامت، ۱۱ مجموعه که دارای مرکز ارسال پیامک گسترده هستند را شناسایی کرده ایم که هنوز قانون به آن رسیدگی نکرده و باید شناسنامه دار شوند زیرا برخی از آنها حتی یک کپی شناسنامه هم برای این سامانه ها ارائه نداده اند.

او تاکید کرد: در شبکه های ماهواره ای داروهای قاچاق تبلیغ می شود و هر ماه ۲۰۰ تا ۳۰۰ شماره مرکز پیام و شماره تلفن همراه شناسایی و بلاک می شوند و لازم است تا سازوکار مشخصی برای آن مشخص شود.

در این جلسه همچنین در مورد تفاهم نامه سال ۹۰ مخابرات و وزارت بهداشت برای دسترسی به اینترنت در تمام مراکز بهداشتی و درمانی بحث و بررسی شد و از ۱۸ هزار نقطه روستایی، ۷ هزار مرکز به اینترنت متصل شده اند.

در این دیدار، همچنین در خصوص دسترسی به اینترنت در حدود ۵ هزار مرکز بهداشتی روستایی تا یک ماه آینده توافق شد.

105/106

کد خبر: 689335

وب گردی

وب گردی