ضرورت پایش برنامه های راهبردی معاونت ها/ تهیه برنامه راهبردی باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان دانشگاه آزاد اسلامی

هجدهمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر میرزاده و اعضا در سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، پیشنهاد الگوی برنامه جامع معاونت های دانشگاه آزاد اسلامی در شورای دانشگاه اولین دستور جلسه ای بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر میرزاده درباره اهمیت این موضوع اظهار داشت: موضوع تهیه برنامه راهبردی هریک از معاونت های دانشگاه در سال 92 پایه گذاری و برنامه های آنها برای سال های 95 تا 99 به تصویب شورای راهبردی دانشگاه رسید.

وی افزود: برای اطمینان بخشی از اجرای برنامه هایی که در این شورا به تصویب رسیده، نیاز است تا برنامه های مصوب مورد پایش قرار گیرد.

همچنین در این راستا مقرر شد، میزان تطبیق برنامه های مصوب معاونت های دانشگاه با برنامه آمایش دانشگاه که به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده، مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به رشد مقالات ثبت شده دانشگاه آزاد اسلامی در پایگاه علمی ESI طی سه سال اخیر خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی های های خوبی که از سوی معاونت پژوهشی دانشگاه صورت گرفت، میزان تولید مقالات دانشگاه در این پایگاه از ابتدای سال تا کنون برابر است با کل تولید مقالات علمی تولید شده در سال 2016.

وی افزود: بالغ بر 51 درصد از مقالات علمی تولید شده در دانشگاه آزاد اسلامی مربوط به 4 سال اخیر است که نشان دهنده موثر بودن سیاست های به کار گرفته شده در این خصوص است.

دکتر کریم زارع رییس باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه به ارائه گزارشی در خصوص فعالیت های این حوزه پرداخت که از آن جمله فعال کردن صندوق حمایت از پژوهشگران و نخبگان،افزایش سهم باشگاه در تولید علم،تجاری سازی و کارافرینی بود.

در این جلسه مقرر شد، برنامه 5 ساله باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه شامل اهداف، ماموریت ها و چشم اندازها تدوین و به شورای دانشگاه ابلاغ شود.

دکتر میرزاده در این باره خاطر نشان کرد: از آنجایی باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد با پژوهشگران خارج از دانشگاه نیز ارتباط دارد باید به طور جدی مورد حمایت قرار گیرد.

وی با تاکید بر حمایت های مالی دانشگاه به منظور تسریع در فرایند ثبت اختراعات بین المللی پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی از معاونت پژوهشی دانشگاه خواست تا نسبت به فعال کردن اتاق ثبت اختراعات بین المللی در دانشگاه اقدام کند.

101

کد خبر: 689341

وب گردی

وب گردی