تشریح آب و هوای کشور طی 3 رو آینده/7 استان بارانی خواهند بود

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی به تشریح آب و هوای کشور طی 3 رو آینده پرداخت.

احد وظیفه در گفتگو با ایسکانیوز از ورود سامانه بارشی طی دو روز آینده به کشور خبر داد و گفت: این سامانه بارشی شمال غرب کشور، سواحل غربی و مرکزی دریای خزر را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث باراش باران و وزش باد در این مناطق خواهد شد. همچنین در استان های تهران، البرز، گلستان و مناطق غربی کشور و دامنه های البرز رگبار پراکنده و رعدوبرق پیش بینی می شود.

او ادامه داد:طی امروز و فردا استان های اردبیل، گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، زنجان و کردستان بارانی خواهند بود. همچنین به دلیل ماندگاری هوای سرد در نیمه شمالی کشور، در استان های اردبیل ،ارتفاعات استان های گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی بارش برف نیز پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت گرد و غبار در کشور افزود: فردا برخی از مناطق غربی و جنوب غربی کشور شامل ایلام، خوزستان،کرمانشاه، لرستان شاهد گرد و خاک خواهند بود و در اواخر وقت در همدان، مرکزی و تهران بتدریج از شدت غلظت کم می شود.

او درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران در روز چهارشنبه نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعات بارش پراکنده و وزش باد و در روز پنج شنبه قسمتی ابری همراه با غبارمحلی و وزش باد خواهد بود. همچنین بیشترین دما و کمترین دما در به ترتیب در روز چهارشنبه 17 و 11 ، در روز پنج شنبه 20 و 12 خواهد بود.

105/106

کد خبر: 689427

وب گردی

وب گردی