افزایش حجم و ارزش معاملات فرابورس ایران

معاملات بازار فرابورس ایران روز جاری شاهد افزایش شاخص کل، حجم و ارزش معاملات بود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فرابورس ایران؛ امروز سه‌شنبه 4 آبان ماه بیش از 346 میلیون ورقه بهادار به ارزش 2 هزار و 158 میلیارد ریال در بازارهای اول، دوم، پایه و ابزارهای نوین مالی مورد مبادله قرار گرفت که این حجم دادوستد در 33 هزار و 902 دفعه صورت گرفت.

رقمی در حدود 33 درصد از ارزش مبادلات صورت گرفته در فرابورس ایران به بازار سهام اختصاص داشت. امروز در مجموع بازارهای اول، دوم و پایه تعداد 273 میلیون سهم به ارزش حدود 697 میلیارد ریال نقل و انتقال یافت که سهم 33 درصدی از ارزش معاملات فرابورس را به خود اختصاص می‌داد.

در این بازار نماد شرکت ریل پرداز سیر بالاترین حجم و ارزش دادوستدهای صورت گرفته را در میان سایر نمادها از آن خود کرد. در نماد "حریل" تعداد 101 میلیون سهم به ارزش 152 میلیارد ریال دست به دست شد و این نماد بین 8 نماد پربازدید روز جاری جای گرفت.

شاخص فرابورس نیز امروز رشد یک واحدی را تجربه کرد و در رقم 827 واحدی ایستاد. نماد معاملاتی "شتران" که در پایان بازار به علت انتقال به بازار معاملاتی بورس تهران بسته شد، نزدیک به 2 واحد تاثیر منفی بر آیفکس گذاشت. نمادهای "شاوان" و "شراز" نیز پس از "شتران" بالاترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند. نمادهای "ذوب"، "مارون" و "زاگرس" اما با رشد قیمتی خود، بالاترین تاثیر مثبت را بر نماگر فرابورس داشته و در نهایت رشد یک واحدی آیفکس را رقم زدند.

بخش عمده‌ای از ارزش معاملات صورت گرفته در فرابورس مرتبط با بازار اوراق با درآمد ثابت بود به طوری که تعداد 1.3 میلیون ورقه به ارزش بیش از یکهزار و 275 میلیارد ریال در این بازار دست به دست شد. اسناد خزانه اسلامی مرحله هشت با ثبت نقل و انتقال 113 هزار ورقه به ارزش 96 میلیارد ریال در صدر سایر اوراق مورد مبادله در این بازار قرار گرفت. پس از آن، نماد اسناد خزانه مراحل 7، 6 و 10 بیشترین حجم و ارزش معاملات را تجربه کردند.

بررسی معاملات انجام شده در صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله نیز نشان می‌دهد صندوق سرمایه‌گذاری آرمان آتی کوثر بیشترین حجم و صندوق اعتماد آفرین پارسیان بالاترین ارزش معاملات را در اختیار گرفتند. در ETFها امروز تعداد 1.9 میلیون ورقه به ارزش 18 میلیارد ریال خریدوفروش شد.

602/401

کد خبر: 689442

وب گردی

وب گردی