تلاش رییس جمهور مصر برای دریافت کمک های اقتصادی از آمریکا

در راستای سیاست های مصر برای به دست آوردن کمک های اقتصادی آمریکا، عبدالفتاح السیسی روز گذشته (دوشنبه) با یک هیات تجاری آمریکایی دیدار کرد.

به گزارش ایسکانیوز روزنامه القدس العربی چاپ لندن امروز (سه شنبه) در این زمینه نوشت: ریاست این هیات را دیوید تورن مشاور برجسته وزیر خارجه آمریکا در امور اقتصاد برعهده داشت و شامل نمایندگانی از 50 شرکت تجاری آمریکایی بود.
در این دیدار وزیران خارجه، ارتباطات، نفت، تجارت و صنعت، دارایی، سرمایه گذاری مصر و همچنین سفیر آمریکا در قاهره حضور داشتند.
علاء یوسف سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر در این باره گفت که قاهره به روابط استراتژیک با آمریکا اهمیت می دهد.
وی افزود: مصر به دنبال تقویت همکاری و هماهنگی با دولت جدید آمریکاست و دو کشور می توانند با چالش های منطقه و بین المللی کنونی مواجه شوند.
سخنگوی ریاست جمهوری همچنین به دیدارهای مثبتی که ماه گذشته در نیویورک بین نمایندگانی از جامعه تجاری آمریکا با مقامات مصری انجام شد اشاره کرد و گفت: این دیدارها فرصت همکاری و اجرای طرح های سرمایه گذاری جدید را در مصر فراهم می کند.
در دیدار رئیس جمهوری مصر با هیات آمریکایی، طرح های ملی در دست اجرا و در راس آن طرح توسعه منطقه کانال سوئز و همچنین تلاش قاهره برای اجرای اصلاحات اقتصادی و ایجاد فضای مناسب به منظور جذب و ترغیب سرمایه گذاری خارجی به اطلاع هیات آمریکایی رسید.
سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر همچنین اعلام کرد که السیسی بر تقویت ارتباط با سرمایه گذاران به منظور شناسایی مشکلات و موانعی که با آن مواجه هستند و برداشتن این موانع تاکید کرد.
در این دیدار سفیر آمریکا در قاهره نیز اعلام کرد که سفر هیات تجاری آمریکا به مصر در این برهه زمانی نشان دهنده حمایت آمریکا از توافق ابتدایی مصر با صندوق بین المللی پول و اشتیاق واشنگتن به هماهنگی با کشورهای بزرگ صنعتی به منظور ارائه بودجه لازم برای توافق است.
وی افزود: علاوه بر آن، این دیدار تاکیدی بر اهمیت روابط استراتژیکی است که واشنگتن و مصر را قبل از انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا به هم مرتبط می کند.
دیدار السیسی با هیات تجاری آمریکا در قاهره در حالی انجام گرفته که اخیرا گزارش های زیادی از نارضایتی مردم این کشور درباره وضعیت اقتصادی مصر منتشر شده است.
اوضاع اقتصادی مصر به حدی رسیده که برخی از شهروندان مصری از مردم خواسته اند 21 آبان تظاهرات اعتراض آمیز برگزار کنند.
گسترش دعوت به تظاهرات در این کشور، وزیر کشور مصر را واداشت تا درباره برگزاری تظاهرات در روز مذکور (21 آبان) به مردم هشدار دهد.
مجدی عبدالغفار گفت که اخوان المسلمین در صدد است با طرح های توطئه آمیز در کشور ناآرامی و اغتشاش ایجاد کند.
وی هشدار داد که نیروهای امنیتی به هیچ وجه اجازه تکرار ناآرامی ها را نمی دهند .

منبع: ایرنا

304/201

کد خبر: 689449

وب گردی

وب گردی