نقوی حسینی تاکید کرد: حمایت مجلس از سازمان پدافند غیرعامل برای مبارزه با بیو تروریست

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس می تواند نقش حمایتی از سازمان پدافند غیر عامل در زمینه مبارزه با بیو تروریست ایفا کند.

به گزارش اسیکانیوز ، سیدحسین نقوی حسینی در گفت و گو با خانه ملت با اشاره به اظهارات اخیر سردار جلالی مبنی بر اینکه امکان ترور بیولوژیکی وجود دارد، گفت: همانطور که سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل در کمیسیون امنیت ملی و توضیح داد و در مصاحبه های مختلف با رسانه ها اشاره کرد، بیو تروریسم خطر جدی است و دشمنان ما عزم و اراده دارند از این حوزه تروریستی علیه مردم، نخبگان و مسئولان استفاده کنند.

نماینده مردم ورامین در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین باید همه راهکارهای مقابله با آن را پیدا و فعال سازی کرد، تا جایی که اطلاع دارم سازمان پدافند غیرعامل روی موضوع ترور بیولوژیکی کار جدی کرده و ابعاد بیو تروریسم شناسایی شده است.

وی گفت: این سازمان راه های نفوذ بیوتروریست را شناسیایی کرده است و برای جلوگیری از راه های نفوذ برنامه ریزی های دقیق دارد، مردم باید بدانند که امنیت کامل در بیو تروریسم حاکم است، چرا که برخی با صحبت و مصاحبه می خواهند امنیت روانی جامعه را بهم بزنند.

این نماینده تاکید کرد: مردم باید در جریان کم و کیف اقدامات برای مقابله با بیو تروریسم قرار گیرند و همچنین باید از خطرات آن مطلع باشند.

نقوی حسینی با بیان اینکه در زمینه مقابله با ترور بیولوژیکی نگرانی وجود ندارد، گفت: پدافند غیرعامل به خوبی در این زمینه کار کرده است اما نیازمند نیازمند حمایت و کمک است، مجلس در این زمینه باید نقش حمایتی قوی ایفا کند تا سازمان بتواند وظایف خود را انجام دهد

وی با اشاره به لزوم بازنگری در قوانین مبارزه با تروریسم، اظهار داشت: بیو تروریسم به پنهانی صورت می گیرد و عوامل آن مسئولیت را عهده دار نمی شوند، حتی در موارد این ترور خود را سال های بعد نشان می دهد که نمی توان راه نفوذ آن را شناسایی کرد بنابراین لازم است قوانین در راستای مبارزه قوی مورد تجدید نظر قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون برنامه ای برای بازنگری در قوانین را ندارد اما اگر دولت لایحه دارد و سازمان پدافند غیرعامل پیشنهاد، کمیسیون آمادگی لازم برای پیگیری مسائل را دارد.

304/201

کد خبر: 689498

وب گردی

وب گردی