چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران در قم برگزار می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران با محوریت استان قم، 30 دی ماه امسال در این استان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، عیسی رضایی در جلسه ای که در دفتر دکتر بهشتی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم برگزار شد اظهار کرد: این کنگره علمی توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم و با همکاری ارگانها و مراکز آموزش عالی استان قم برگزار می‌شود.

رضایی گفت: گذشته چراغ راه آینده است تا نگاهی به گذشته نداشته باشیم، نمی توانیم مسیر مناسبی داشته باشیم. میراث فرهنگی می خواهد با استناد به گذشته، الگوی مدون و مناسبی برای آینده مدرن ایجاد کند. بر همین مبنا این کنگره نه تنها بستر مناسبی است برای معرفی میراث فرهنگی، بلکه می خواهد میراث غنی ایران و اسلام را محور اصلی توسعه قرار دهد.

وی گفت: این کنگره چهارمین تاریخ معماری و شهرسازی ایران است که پس از یک وقفه چند ساله، ابتدا در سراسر استان‌ها و پس از آن به صورت کشوری در بم برگزار خواهد شد. که خروجی این کنگره‌ها تهیه کتاب آثار تاریخی و فرهنگی در راستای شناخت بهتر استان‌ها در سطح ملی و بین‌المللی است.

عیسی رضایی همچنین خاطر نشان کرد: محورهای هشت گانه کنگره عبارتند از حوزه های فرهنگی- طبیعی شهرها و روستاهای تاریخی، منظر فرهنگی و منظر شهر تاریخی، سازه در تاریخ معماری و شهرسازی، باستان شناسی، معماری و شهرسازی،میراث معماری و شهرسازی مدرن، میراث آب و کشاورزی، میراث فرهنگی ناملموس، راه های فرهنگی و عناصر وابسته، که علاقمندان می‌توانند مقالات خود را تا اول دی ماه به دبیرخانه کنگره واقع در خانه تاریخی زند (قم- خیابان چهارمردان کوچه شماره 17) ارسال کنند.

402/105

کد خبر: 689514

وب گردی

وب گردی