ضرورت شناسایی چالش‌ها و فرصت‌های اقتصاد مقاومتی از سوی دانشگاه

رئیس دانشگاه لرستان بر ضرورت شناسایی چالش‌ها و فرصت‌های تحقق اقتصاد مقاومتی از سوی دانشگاه تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر خسرو عزیزی در نشست هم اندیشی چالش‌ها و فرصت‌های اقتصاد مقاومتی که در سالن اجتماعات دانشگاه لرستان برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: دانشگاه لرستان بازوی توانمند توسعه همه جانبه استان است.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم از نظرات صاحب نظران در بحث‌های مختلف با توجه به تخصص‌های مختلف موجود در دانشگاه لرستان، چالش‌ها و فرصت‌ها را شناسایی کرده و در راستای توسعه استان بکار گیریم.

عزیزی بیان کرد: امید می‌رود چنین جلساتی قدم خیری برای رفع یک‌سری چالش‌ها در راستای توسعه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و صنعتی استان که در مقایسه با سایر استان‌ها به آن نرسیده‌ایم باشد.

وی با بیان اینکه ماموریت دانشگاه لرستان ایجاد رشته های تحصیلی تقاضا محور و براساس نیازهای استانی است، گفت: امید می‌رود دانشگاهیان در بحث توسعه استان راهکارهای موثری به بخش‌های دولتی و خصوصی ارائه دهند.

رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه پایان نامه ای که دفاع می‌شود باید بتواند مشکلی از جامعه حل کند، افزود: همچنین باید مقاله‌های مفیدی از این پایان‎نامه‌ها تولید شود.

عزیزی گفت: اینکه فارغ‎التحصیلان دانشگاه فاقد مهارت هستند مساله‎ای کشوری است نه استانی، لذا ضرورت دارد دانشگاه‎ها به سمت نسل سومی شدن بروند تا فارغ‎التحصیلان آنها فناوری تولید و اشتغال ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه لرستان یکی از استان‎های امن کشور برای سرمایه‎گذاری بخش خصوصی است، گفت: گسست اصلی بین بخش اجرا و آموزش عالی وجود دارد چون هر کدام از این دو کار خود را انجام می‎دهند در حالی‎که باید این دو به حلقه اتصال نیاز دارند.

منبع: ایسنا

108

کد خبر: 689515

وب گردی

وب گردی