دیداردبیر دوم سفارت اسپانیا با مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

آقای آراگون، دبیر دوم سفارت اسپانیا با سید رحمت اله رئوف حنان، مدیر مجموعه نیاوران دیدار و درخصوص گسترش روابط فرهنگی بین کاخ موزه های کشور اسپانیا و کاخ موزه نیاوران دیدار و گفتگو کردند.دبیردوم سفارت اسپانیا با مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری،آقای آراگون، دبیر دوم سفارت اسپانیا با سید رحمت اله رئوف حنان، مدیر مجموعه نیاوران دیدار و درخصوص گسترش روابط فرهنگی بین کاخ موزه های کشور اسپانیا و کاخ موزه نیاوران دیدار و گفتگو کردند.

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در این دیدار گفت: هدف ما از گسترش روابط فرهنگی بین دو کشور، تقویت تبادلات فرهنگی است که در نهایت منجر به انجام کار کارشناسی به صورت دیدار نزدیک در زمینه های حفاظت، مرمت، پژوهش و فنی شود.

او افزود: از آنجایی که فرهنگ کشور ایران و اسپانیا نزدیک به یکدیگر است حرفهای دو طرف بهتر درک می شود و منجر به ارتباطات تنگاتنگی خواهد شد که مجموعه های فرهنگی در ایران و اسپانیا که متعلق به تمام بشریت و مورد حمایت یونسکو و ایکوم هستند در وضعیت مطلوب نگهداری، حفظ و معرفی شوند و در زمینه آموزش نیز از تجربیات دو طرف به نحو شایسته استفاده گردد.

آقای آراگون نیز در این دیدار بر برگزاری سمینار فرهنگی در کشور ایران و دعوت از کارشناسان این رشته جهت آشنایی بیشتر متخصصان و یافتن راه های همکاری دوجانبه در نیمه نخست سال میلادی آینده تاکید کرد.

گفتنی است دیدار یاد شده پس از برگزاری شب فرهنگی کشور اسپانیا در کاخ نیاوران و علاقه مندی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران و سفارت اسپانیا بر تقویت و گسترش تبادلات فرهنگی برگزار شد.

402/105

کد خبر: 689519

وب گردی

وب گردی