برگزاری اردوی توجیهی بیش از 1200 دانشجوی ورودی جدید در واحد مراغه

اردوی توجیهی بیش از 1200 دانشجوی ورودی جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بسیار بزرگ مراغه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمدرضا ولیلو، رییس دانشگاه آزاد اسلامی مراغه در این آیین ضمن تبریک به کلیه دانشجویان جدیدالورود گفت: رویکرد جدید دانشگاه ، گذر از آموزش ، پژوهش و ورود به عرصه کارآفرینی است و توصیه ریاست عالیه دانشگاه دکتر میرزاده نیز به عدم وابستگی به شهریه و توسعه شرکتهای دانش بنیان در دانشگاه بوده تا با تبدیل علم به ثروت ، تولیدات علمی دانشگاه عملیاتی شده و درواقع دنبال علم نافع هستیم.

وی ضمن توصیه دانشجویان به پژوهش ، ثبت اختراع و تجاری سازی تولیدات علمی افزود: سعی کنید در دانشگاه توانایی های تخصصی را کسب کنید چرا که در جهان، دانستن صرف کافی نیست و توانستن هم مهم است.

ولیلو هدف اصلی دانشجویان را کسب علم ، دانش و معرفت عنوان کرد و گفت: جهان معاصر بر پایه علم و معرفت اداره می شود و دانشگاه به عنوان یک مجموعه علمی رسالت بیشتری در این زمینه دارد . اولین رسالت شما ، دانشجو بودن و آموختن علم و معرفت است و از آنجایی که در محیط مقدسی قراردارید وهمه در محضر الهی هستیم لذا اگر کارهای ما به قصدعبادت و خلوص نیت باشد ، از تقدس خاصی برخوردار خواهد بود.

رییس واحد مراغه به دانشجویان توصیه کرد: دنبال دوستان خوب باشید . دوستانی که بتوانند شما را در مسائل علمی و معنوی کمک کنند . وقتتان را به بطالت نگذرانید . آینده هرکسی توسط خودش ساخته می شود و آینده ، جایی در دوردست ها نیست و مسیری دست یافتنی دارد . به عبارت دیگر ، آینده ساختنی است نه یافتنی . مبادا سستی کنیم و شتاب علمی خود را از دست بدهیم . به فرموده مقام معظم رهبری : برای رسیدن به قله های رفیع عزت و پیشرفت ، نیازمند نخبگانی هستیم که عاشق کشور و ملت باشند .

ولیلو به آمادگی کامل دانشگاه آزاد اسلامی مراغه در تمامی زمینه ها اعم از آموزشی ، پژوهشی ، فرهنگی و ورزشی اشاره کرد و گفت : در تمامی حوزه ها پتانسیل بسیار عالی برای فعالیت وجود دارد و بستر های لازم فراهم است. آزمایشگاههای مجهز ، فضاهای فرهنگی و طرحهای ماندگار آن ، مرکز رشد نانو زیست فن آور ، مراکز رفاهی و خوابگاهی ، باشگاه ورزشی ، کتابخانه مجهز ، سلف سرویس خوب ، تسهیلات مالی و اعتباری و ارائه وام های متنوع ، فعالیت در انجمن ها ، کانون ها و تیم های ورزشی و باشگاه پژوهشگران جوان و همه و همه در خدمت شما دانشجویان است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی مراغه خاطر نشان کرد: شما جوانان دارای افکار نوآورانه هستید حتما در مواردیکه تشخیص می دهید نیاز به اصلاحات است به مسئولین امر کمک فکری بکنید و مطالبات به حق خودتان را از مجاری قانونی پیگیری کنید .

دانشگاه آزاد اسلامی واحد بسیار بزرگ مراغه در پنجم آبان ماه 1364 به همت مسئولین دانشگاه و شهرستان مراغه راه اندازی شد. این شهرستان با ریشه و تمدن چندین هزار ساله و دومین شهر استان آذربایجان شرقی است . این واحد از 2 رشته تحصیلی فعالیت خود را شروع نمود و اکنون در 11 رشته دکتری 47 رشته کارشناسی ارشد 46 رشته کارشناسی و دهها رشته کاردانی در مرکز سما ارائه خدمت می کند .واحد مراغه به عنوان بزرگترین مرکز آموزش عالی شهرستان با بیش از 220 استاد تمام وقت ، نیمه وقت و حق التدریس 150 کارمند 5000 دانشجو 800 دانشجو در مرکز سما 800 دانش آموز در مدارس سما و بیش از 23000 فارغ التحصیل در مقاطع مختلف توانسته اند از این واحد اخذ مدرک کنند.

101

کد خبر: 689598

وب گردی

وب گردی