استاندار هرمزگان:در حوزه زیست محیطی نگرانی هایی از دفع پساب آب شیرین کن ها داریم

استاندار هرمزگان با اشاره به توسعه آب شیرین کن ها در این استان با توجه به شرایط کم آبی حاکم در آن، گفت: در حوزه زیست محیطی نگرانی هایی در خصوص دفع پساب آب شیرین کن ها داریم.

به گزارش ایسکانیوز، جاسم جادری در نشست با رئیس شرکت سرمایه گذاری ایتالیایی Wtd که در حوزه آب و فاضلاب فعال است، گفت: علاقه مندیم که این گونه شرکت ها هم در بعد دفع علمی و هم سودآوری پساب آبشیرین کن ها و فاضلاب به ویژه در شهر بندرعباس وارد عمل شوند .

او با بیان اینکه شرایط برای واگذاری طرح های ساماندهی پساب در بندرعباس به شرکت های متقاضی فراهم است، افزود: حدود دو سال پیش مقرر شد شرکتی، نسبت به ساماندهی و تصفیه پساب فاضلاب بندرعباس وارد عمل شود که با وجود گذشت این مدت زمان کماکان کاری را از پیش نبرده و ما در استانداری و آبفای استان آمادگی واگذاری این پروژه به شرکت های متقاضی را داریم چرا که محیط زیست و زیبایی شهر برایمان مهم است.

جادری با اشاره به تولید 500 لیتر در ثانیه پساب در بندرعباس، گفت: در صورت اجرای طرح ساماندهی فاضلاب بندرعباس، علاوه بر رفع مشکلات زیست محیطی و اجتماعی موجود، می توانیم از آب استحصالی نیز مجدد برای صنایع و فضای سبز بهره مند شویم.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری هرمزگان نیز در این نشست با بیان اینکه 60 درصد از تجارت خارجی ایران در هرمزگان با برخورداری از 900 کیلومتر مرز ساحلی صورت می گیرد، از این استان به عنوان یکی از مناطق مهم و مستعد ایران برای سرمایه گذاری نام برد.

مسعود پاکزاد گفت : در سه سال فعالیت دولت تدبیر و امید تلاش بر حمایت از سرمایه گذاری ها بوده که در این میان کشور ایتالیا و سرمایه گذاران آن پویایی خاصی داشته اند.

در حال حاضر 33 واحد آب شیرین کن فعال، شش واحد در حال احداث و 22 درخواست برای احداث متجمع های جدید آبرسانی در هرمزگان وجود دارد.

استان هرمزگان بیش از 17 سال است که با خشکسالی دست و پنجه نرم می کند و هم اکنون به گفته مسئولان حوزه آب این استان، وضعیت منابع آبی هرمزگان اصلا عادی نبوده و از 54 دشت این استان، 90 درصد با کسری حجم مخزن زیرزمینی مواجه می باشند.

703

کد خبر: 689650

وب گردی

وب گردی