عراقچی: مهمترین چالش سازمان همکاری اسلامی جایگزین کردن گفتمان اسلام راستین است

معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه دولت جمهوری اسلامی ایران گفت: گفتمان اسلام راستین باید جایگزین اسلام ساختگی غرب و اسلام هراسی شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، عباس عراقچی روز چهارشنبه در مراسم آغاز نشست رسمی چهارمین اجلاس بین‌المللی مدل سازمان همکاری‌ اسلامی در مشهد افزود: همه اقشار جوامع اسلامی وظیفه دارند گفتمان مملو از خشونت غرب در خصوص اسلام را با گفتمان اسلام واقعی جایگزین نمایند.
وی ادامه داد: مهمترین چالش سازمان همکاری اسلامی جایگزین کردن گفتمان اسلام راستین و عرضه چهره واقعی اسلام است.
معاون وزیر امور خارجه گفت: قشر جوان در جوامع مسلمان می توانند نقش مهمی در تحکیم وحدت اسلامی و معرفی چهره واقعی اسلام در دنیا ایفا کنند.
وی افزود: در عصر حاضر فرقه گرایی کور، بردارکشی و تروریسم تکفیری و داعشی تصویری زشت و بیگانه با هویت اسلامی در معرض دید جهانیان گذاشته است.
عراقچی ادامه داد: این تروریسم کور در نقاط مختلف جهان نظیر عراق و سوریه به جنایان وحشتناکی دست زده است.
وی به خونریزیها گسترده در سوریه توسط جریانهای تکفیری اشاره و بیان کرد: اگر تلاش گسترده ایران و سایر کشورهای مسلمان نبود امروز شاهد تسلط تروریسم بر این کشور بودیم.
معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه دولت جمهوری اسلامی ایران گفت: کشورهایی در منطقه که از داعش و تکفیریها حمایت می کنند باید این کمکها را قطع و به جبهه علیه تکفیریها بپیوندند.
وی همچنین به شکل گیری سازمان همکاری اسلامی با عضویت 57 کشور مسلمان برای مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی و دفاع از حقوق فلسطین اشاره و بیان کرد: این سازمان از بزرگترین سازمانهای بین المللی جهان است و اکثر کشورهای عضو آن از استعمار غرب در دهه اخیر آزاد شده اند.
وی دستیابی به صلح بین المللی، تقویت وحدت، ایجاد فضای آکنده از دوستی و مقابله با دشمن صهیونیستی و رهاسازی قدس را از اهداف این سازمان ذکر و بیان کرد: جهان اسلام با تهدیدات مشترکی روبروست که غفلت از آن برای تمام کشورهای مسلمان تهدیدآور است.
عراقچی افزود: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل را برای همکاری با مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی به منظور حرکت موثر و چابک این سازمان در تحکیم وحدت مسلمانان جهان دارد.
چهارمین نشست بین المللی مدل سازمان همکاری اسلامی از سلسله همایشهای 'مشهد در آستانه سال 2017' امروز پنجم آبان به صورت رسمی با حضور معاون وزیرت امور خارجه ایران و دکتر طاها اوزهان رئیس کمیسیون امنیت ملی پارلمان ترکیه در مشهد آغاز به کار کرد.
کارگاههای آموزشی این اجلاس نیز از اول تا ششم آبان ماه جاری در مشهد ادامه دارد.
مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی از سال 2011 میلادی در چارچوب سازمان همکاری اسلامی فعال شده است. سازمان همکاری اسلامی دومین سازمان بین دولتی پس از سازمان ملل متحد است که 57 کشور از چهار قاره جهان در آن عضویت دارند.

304/201

کد خبر: 689683

وب گردی

وب گردی