کار و زندگی نوازنده بلوچ در سینما حقیقت

مازیار مشتاق‌گوهری با تحویل آخرین اثر مستندش، «زیمل بلوچستان» به دبیرخانه دهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت، متقاضی شرکت در این جشنواره شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، این فیلم مستند 90 دقیقه‌ای که محصول شبکه الجزیره مستند است، داستان زندگی و کار نوازنده و خواننده موسیقی بلوچ به نام گل‌محمد بلوچی را روایت می‌کند که برای گذران زندگی مشغول مسافرکشی ما‌بین شهری در بلوچستان است. او برای تشکیل یک گروه موسیقی بلوچی و در جستجوی اعضای تیم، به کل بلوچستان سفر می‌کند؛ در این سفرها به دیدار اساتید مختلف به ویژه استاد خودش که در بستر بیماری است می‌رود و آنها را دعوت به همکاری می‌کند، اما در این راه درگیر اتفاقات زیادی می‌شود. در این سفرها وضعیت اساتید موسیقی بلوچ و انواع موسیقی بلوچستان به تصویر کشیده شده و گل‌محمد بلوچی هم با پشت‌سر گذاشتن چالش‌های فراوان موفق می‌شود در یک جشنواره موسیقی به همراه گروه جدیدش شرکت کند، اما در نهایت برای گذران زندگی مجبور به انجام کار به عنوان راننده تاکسی است.

پژوهشگر، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده این فیلم «مازیار مشتاق‌گوهری» است. محمدرضا تیموری (تصویربردار)، حسن شبانکاره (صدابردار و صداگذار)، بابک بهرام‌بیگی (تدوینگر)، گل‌محمد بلوچی (گوینده و آهنگساز)، غلامعلی سرگزی (مدیر تولید) و بابک مشتاق‌گوهری (عکاس) نیز از دیگر عوامل تولید این اثر مستند هستند.

مستند «زیمل بلوچستان» برای اولین نمایش عمومی، تحویل دبیرخانه دهمین جشنواره بین‌‌المللی سینماحقیقت شده است.

مازیار مشتاق‌گوهری متولد سال 1357 در جیرفت و ساکن شهر زاهدان است. از آثار مستند وی می‌توان به مچ، گاندو، پرواز در آب، مرجان‌ها، میرزا، بدوار، سچانوک، ماجراجویان، آیین همدلی، دست‌بافت‌های سیستان و بلوچستان اشاره کرد.

504502

کد خبر: 689684

وب گردی

وب گردی