خودروهای مدرن از کارواش می‌ترسند

خودروهای مدرن به انواع و اقسام مشخصات تجملی مدرن تجهیز شده‌اند. شاید یکی از عوارض استفاده از تجهیزات فراوان و بروز در این خودروها این باشد که آن‌ها به شدت از کارواش‌های اتوماتیک می‌ترسند، مثل اینکه بخواهید یک سگ را به حمام ببرید.

به گزارش ایسکانیوز، در واقع یک گزارش جدید در مجله فوربز توضیح می‌دهد که سیستم‌های پیشرفته امنیتی کمک به راننده در خودروهای مدرن مشکلات بزرگی برای این خودروها در کارواش‌های اتوماتیک ایجاد می‌کنند.

ماجرا از این قرار است که سیستم‌های ایمنی حسی که مانع تصادفات جاده‌ای می‌شوند اصلا نمی‌توانند با پاشش آب و برس‌های شوینده کارواش‌ها کنار بیایند. این سیستم‌ها در این شرایط دچار مشکل می‌شوند و باعث از کار افتادن خودرو می‌شوند.

براساس گزارش فوربز سیستم‌هایی که قرار است مانع تصادف خودرو شوند نمی‌توانند تفاوت میان یک دیوار سخت و یک پرده نرم را تشخیص دهند. سیستم ترمز خودکار خودرو هر دوی این موانع را بسیار خطرناک می‌داند و خودرو را متوقف می‌کند. این موضوع باعث می‌شود این خودروها در میان حرکت در فرایند شستشو ناگهان دچار مشکل می‌شوند. این موضوع باعث انحراف خودرو از ریل کارواش‌های الکترونیکی و ایجاد تصادفات و مشکلات دیگر می‌شوند.

به هر حال برای فرار از این مشکل راه‌حل‌هایی هم وجود دارد. برخی از کارواش‌های اتوماتیک برای پیشبرد فرایند شستشو از تسمه نقاله استفاده می‌کنند که این موضوع باعث از میان رفتن نگرانی یادشده می‌شود. همچنین بعضی از این خودروها امکان خاموش کردن این سیستم ایمنی را فراهم می‌کنند گرچه خیلی‌ها از این موضوع خبر ندارند و شیوه آن را نمی‌دانند.

منبع: دیجی کالا

108

کد خبر: 689713

وب گردی

وب گردی