استقبال رئیس جمهور فنلاند از اجرای آیین جهانی پهلوانی وزورخانه ای

مدیرعامل انجمن دوستی ایران و فنلاند از برگزاری آیین ورزش پهلوانی و زورخانه ای وبازدید رییس جمهور فنلاند از یادمان هنری نخل طلایی در بوستان ملت خبر داد.

امین کمالی فر -احمددنیانور، مدیرعامل انجمن دوستی ایران و فنلاند در این باره به خبرنگارایسکانیوز گفت: آیین پهلوانی و ورزشهای زورخانه ای به عنوان یکی از میراث ناملموس جهانی ایرانیان می تواند پیام آور احترام متقابل به فرهنگ و سنت های سایر ملت ها باشد.
او افزود: رئیس جمهور فنلاند به همراه همسر خود برای بازدید از یادمان هنری نخل طلایی که توسط هنرمند فنلاندی «ایلاهیلتونن» با الهام گیری از اسطوره های ایران باستان در دهه 70 میلادی ساخته شده بود به بوستان ملت آمده بود.
دنیانور ادامه داد: طرح المان نخل طلایی توسط یکی از هنرمندان خوش ذوق انجمن بر روی فرش به عنوان نماد هنر ایرانی بافته و در حاشیه این مراسم با هدف تحکیم روابط فرهنگی به همسر رئیس جمهور فنلاند تقدیم شد.
مدیرعامل انجمن دوستی ایران و فنلاند، افزایش تعاملات فرهنگی را زمینه ساز توسعه روابط همه جانبه بین دو ملت دانست و گفت: فعالیت انجمن های دوستی کمک به دستگاه دیپلماسی کشور در توسعه روابط بین المللی است .
وی از ارسال پیشنهاد ثبت یادمان نخل طلایی در فهرست آثار ملی خبر داد و افزود: شهرت سازنده این یادمان و استفاده از المان های ایران باستان و سال ساخت این امکان را می دهد تا مجسمه نخل طلایی به عنوان یک یادمان هنری در فهرست آثار ملی قرار گیرد.
مدیر عامل انجمن دوستی ایران و فنلاند ادامه داد: انجمن با انجام رایزنی ها با سفارت فنلاند در تهران به دنبال نصب تندیس فردوسی در یکی از بوستان های هلسینکی است.
گفتنی است سید عباس عراقچی معاون وزارت امور خارجه و رئیس هیئت مدیره انجمن دوستی ایران و فنلاند در مراسم بازدید رئیس جمهور فنلاند از یادمان نخل طلایی بوستان ملت وی را همراهی کرد.

402/105

کد خبر: 689752

وب گردی

وب گردی