عباس پور:بازی های رایانه ای با تاکید بر فرهنگ ایرانی اسلامی در کشور بومی سازی شود

رئیس واحد علوم و تحقیقات با بیان اینکه بازی های رایانه ای با تاکید بر فرهنگ ایرانی اسلامی در کشور بومی سازی شود، گفت: در حال حاضر این بازی ها ابزاری برای تهاجم فرهنگی در کشور محسوب می شوند.

به گزارش ایسکانیوز، علی عباس پور رئیس این واحد در حاشیه امضاء تفاهم نامه همکاری فدراسیون ورزش های الکترونیک آسیا با واحد علوم و تحقیقات گفت: با توجه به گستردگی بازی های رایانه ای و علاقمندی اقشار مختلف به این بازی ها، تاکید بر این است مراکز علمی و فرهنگی کشور نیز در این حوزه فعال تر شوند.

دکتر عباس پور تصریح کرد: سهم قابل توجهی از بازار های اقتصادی دنیا به تهیه و تولید این نرم افزارها اختصاص یافته و می توان در این رابطه گام های موثر اقتصادی در کشور برداشت.

رئیس واحد علوم و تحقیقات با توجه به ظرفیت های موجود در این دانشگاه برای هرگونه همکاری با فدراسیون ورزش های الکترونیک اعلام آمادگی کرد و ادامه داد: واحد علوم و تحقیقات به عنوان واحدی جامع امکان تصویب در مراجع ذی ربط و راه اندازی رشته های مورد نیاز و جدید این فدراسیون را در مقاطع تحصیلات تکمیلی دارد.

دکتر عباس پور با بیان اینکه با همکاری این فدراسیون می توان مرکز تحقیقات مشترکی در واحد علوم و تحقیقات در این زمینه راه اندازی کرد، گفت: واحد علوم و تحقیقات اولین دانشگاهی است که از گذشته رشته های بین رشته ای را مورد توجه قرار داده و در این راستا رشته هایی چون مهندسی ورزش در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اولین بار در واحد علوم و تحقیقات راه اندازی و اقدام به پذیرش دانشجو کرد.

لقمان شاورانی دبیرکل فدراسیون ورزش های الکترونیک آسیا نیز در این نشست به مصوبه شورای عالی فضای مجازی مبنی بر سیاست های حاکم بر برنامه ملی بازی های رایانه ای که از سوی ریاست جمهوری به کلیه دستگاه ها ابلاغ شد، اشاره کرد و گفت: ورزش های الکترونیک در دنیا دارای ساختاری جهانی هستند که مرکز آن در کره جنوبی و در سال ۲۰۰۷ راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه فدراسیون آسیایی این ورزش ها در سال ۲۰۱۴ با مصوبه فدراسیون جهانی به جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد، ادامه داد: رئیس این فدراسیون امارات و دبیرکل آن ایران است.

شاورانی با اشاره به اینکه در نشست های تخصصی متعدد اصول همکاری های این فدراسیون با دانشگاه با هدف کمک به حوزه بین المللی بازی های رایانه ای بررسی شد، افزود: راه اندازی جشنواره دانشجویی بازی های رایانه ای در دو بخش محتوا و آموزش، برگزاری جشنواره یا مسابقات دانشگاه های برتر جهان به میزبانی و متولی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تعریف کرسی های آموزشی در دانشگاه ها به صورت واحد درسی و نیز راه اندازی آکادمی جهانی ورزش های الکترونیک در واحد علوم و تحقیقات چهار اصل مورد توجه برای همکاری های مشترک این فدراسیون با واحد علوم و تحقیقات را تشکیل می دهد.

وی اظهار داشت: فدراسیون با چهار تشکیلات بزرگ قاره ای، آکادمی جهانی ورزش های الکترونیک را راه اندازی کرده و امید است با امضای این تفاهم نامه امکان راه اندازی این آکادمی در این دانشگاه تسهیل شود.

101

کد خبر: 689762

وب گردی

وب گردی