فراخوانی حدود ۶ میلیون خودروی تویوتا به دلیل نقص فنی در کیسه هوا

شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن می‌گوید که حدود ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار خودروی تولید این شرکت را به دلیل "نقص فنی درکیسه های هوا " در سراسر جهان فرا می‌خواند.

به گزارش ایسکانیوز،خودورهایی که این غول خودروسازی در جهان خواهان فراخوانی آنها شده، مدلهای پنج در "کورولا" و "یاریس" است که بین سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۴ میلادی تولید شده‌اند.

بیشتر این خودروها در ژاپن، چین و کشورهای مختلف اروپایی به فروش رسیده‌اند که فقط حدود یک و نیم میلیون از آنها در اروپا مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

شرکت "تاکاتا" تأمین کننده این کیسه‌های هواست و چند سالی است سایر خودروسازان جهان را هم به دردسر انداخته است.

با احتساب تویوتا، تا امروز حدود ۲۳ میلیون خودروی ۱۲ خودروساز بزرگ جهان، به دلیل نقص کیسه هوای تولید شده توسط شرکت "تاکاتا" به مبدا فراخوانده شده‌اند.

تخمین زده شده که تعداد خودروهایی که به دلیل "غیراستاندارد" بودن کیسه ‌های هوای شرکت تاکاتا باید برگردانده شوند به بیش از ۱۰۰ میلیون در جهان برسد.

گفته می‌شود که موارد "مرگ مرتبط با این نقص" تا امروز به ۱۶ نفر در سراسر جهان رسیده و پرونده‌هایی برای شکایت و دریافت خسارت از این شرکت باز شده است.

به گفته کارشناسان، استفاده از نیترات آمونیوم در این کیسه‌های هوا باعث "ترکیدن شدید" کیسه می‌شود و قطعات ریز فلزی به داخل خودرو پرتاب می‌شوند.

شرکت‌های خودروسازی تویوتا، هوندا، مزدا و فورد گفته‌اند که در محصولات آینده خود از کیسه‌های هوای شرکت تاکاتا که حاوی نیترات آمونیوم باشد استفاده نخواهند کرد.

این شرکت تولید کننده محصولات ایمنی خودرو نظیر کمربند ایمنی و صندلی کودک است.

602/403

کد خبر: 689771

وب گردی

وب گردی