لزوم ارجاع پروژه‌ها به انجمن‌های علمی/بودجه پژوهش می‌تواند حامی انجمن‌ها باشد

رییس هیات‌مدیره شورای انجمن‌های علمی ایران ضمن اشاره به عدم تخصیص بودجه یک درصدی پژوهش،‌ بر لزوم ارجاع پروژه به انجمن‌های علمی از سوی وزارتخانه‌های متقاضی همچون وزارت صنعت و کشاورزی تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر مجید قاسمی با بیان اینکه وزارت علوم و دولت باید تدبیری برای انجمن‌های علمی بیندیشند،‌گفت: با توجه به اینکه انجمن‌های علمی چکیده علم کشور هستند، در حال رایزنی برای ارجاع پروژه و مساله به این انجمن‌ها هستیم.

رییس هیات‌مدیره شورای انجمن‌های علمی ایران با تاکید بر اینکه البته وزارت علوم در جریان قابلیت‌های انجمن‌های علمی است، افزود: سهم پژوهش در بودجه امسال سهمی یک درصدی بود که طبق اعلام وزارت علوم این میزان نیز هنوز محقق نشده است؛ از این رو امیدواریم تخصیص سهم بودجه پژوهش آغاز شود تا از آن محل بتوانیم انجمن‌های علمی را مورد حمایت قرار دهیم.

وی ادامه داد: انجمن‌ها از لحاظ تجهیزات و امکانات دچار مشکل هستند و باید به همت دولت و وزارتخانه‌هایی همچون وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی پروژه‌هایی برای این انجمن‌ها تعریف و ارجاع شود تا بودجه‌های تحقیقاتی بهترین حامی انجمن‌های علمی باشند که امیدواریم هر چه زودتر این اتفاق بیفتد.

قاسمی با تاکید بر اینکه برای دستیابی به اهداف تعیین شده در سند چشم‌انداز و رسیدن به جایگاه اول از نظر اقتصادی و علمی و فناوری چاره‌ای جز توجه به انجمن‌های علمی و رفع مشکلات این انجمن‌ها وجود ندارد، تصریح کرد: انجمن‌های علمی به خوبی می‌توانند شاخص‌ها و مبانی صحیح رشد علمی در جامعه را شناسایی و تبیین کنند.

103

منبع:ایسنا

کد خبر: 689982

وب گردی

وب گردی