جشنی از جنس مبارزه؛ BMW با M4 DTM خود جشن می‌گیرد

ب.ام.و به مناسبت قدردانی از راننده خود، مارکو ویتم و موفقیت اخیرش در مسابقات DTM، یکی از خودروهای خاص و تولید محدود خود را به نام M4 DTM Champion Edition معرفی کرد.

به گزارش ایسکانیوز، DTM مخفف Deutsche Tourenwagen Masters ، نام یکی از مسابقات اتومبیل‌رانی آلمان است که جزو پربیننده ترین و محبوب‌ترین مسابقات اتومبیل‌رانی اروپا به حساب می‌آید.

M4 DTM نسخه محدود از یک نمونه تقویت شده سری ۴ بر پایه مدل M4 GTS است. از M4 DTM تنها ۲۰۰ دستگاه تولید شده است. روی بدنه این خودرو، نوار قرمز، آبی پررنگ و نیلی روی پس زمینه سفید به‌ چشم میخورد که یادآور مسابقات این دوره است همچنین فرمان صندلی‌های فیبرکربن آن از چرم پوشیده شده است. در طراحی داخلی این خودرو از المان‌هایی استفاده شده که الهام گرفته از خودروهای دی تی ام استفاده شده در مسابقات بود. در نمای خارجی، با تغییرات ظاهری در سپر‌، رکاب‌ و باله هم حس اسپرتی به راننده می‌دهد و هم آیرودینامیک مطلوبی را برای خودرو رقم می‌زند.

M4 DTM از یک پیشرانه سه لیتری ۶ سیلندر خطی بهره‌ می‌برد که توان تولید ۴۹۳ اسب بخار قدرت و حدود ۶۰۰ نیوتون‌متر گشتاور را دارد. حداکثر سرعت آن ۳۰۵ کیلومتر برساعت است و تنها ۳٫۸ ثانیه زمان نیاز دارد که از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دربیاید. برای کاهش وزن خورو قیمت M4 DTM حدود ۱۶۳ هزار دلار است.

103

منبع: دیجی کالا

کد خبر: 689995

وب گردی

وب گردی