برگزاری دومین یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار

دومین یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار همراه با تجدید میثاق با شهدا و عزاداری هیات عشاق الحسین(ع) برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، باحضور دکتر طاهره میرساردو، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار، حجت الاسلام و المسلمین سید علی مهدی نژاد، حجت الاسلام و المسلمین شریفی نیا و حجت الاسلام و المسلمین بارانی امامان جمعه شهرستان های گرمسار، آرادان و مهدی شهر، علی همتی، معاون فرماندار گرمسار، سرهنگ پاکدامن، فرماندهی نیروی انتظامی و حسن صفوی پناه، رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران شهرستان های گرمسار و آرادان، جمعی از مسئولین، هیات رئیسه، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار، دومین یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار برگزار شد.

این مراسم که با عزاداری وسینه زنی هیات عشاق الحسین(ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار در محوطه سایت مرکزی و با حضور مسئولین، اساتید، کارکنان و دانشجویان آغاز و تا محل برگزاری یادواره ادامه یافت، دکتر طاهره میرساردو، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار هدف از برگزاری این یادواره را زنده نگه داشتن یادو خاطره شهدا و دو شهید گمنام دفاع مقدس که دو سال پیش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار آرمیدند عنوان کرد وادامه داد: اساتید، کارکنان ودانشجویان ماه محرم را هر سال با گرامیداشت یاد و خاطره این عزیزان زنده نگه می دارند.

دکتر میرساردو ادامه داد: شهدای گرانقدر در راه حق، آزادی و عدالت جان خودشان را که بهترین سرمایه و داشته آنها بود هدیه کردند و خداوند متعال را سپاسگزاریم که به ما این توفیق را عطا کرده که برای دومین سال یاد وخاطره این شهدا را در این واحد دانشگاهی عزیز و ارج بداریم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد بارانی، امام جمعه مهدی شهر هم ضمن گرامیداشت یادو خاطره شهدای گرانقدر در سخنانی گام های قرار گرفتن انسان ها در زمره شهدا را برشمرد و اظهار کرد: دو گام اساسی باید انسان بردارد تا در قافله شهدا قرار بگیرد.

وی بصیرت و معرفت را گام هایی دانست که این انسان ها با شناخت سرمایه های وجودی، معرفت به خدا، شناخت اهل بیت (ع) و عمل به دین در قافله شهدا قرار گرفتند.

امام جمعه مهدی شهر با بیان اینکه شهدا در رفتارشان دین مدار بودند نه دین شعار گفت: شهدا در دین مداری و در مبارزه با نفسشان ثابت قدم بودند و شهدا حقایقی در عالم هستند که توانستند به حقیقت جاودان دست یابند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد بارانی به جنگ نرم دشمن نیز اشاره کرد و گفت: امروز اگر کسی جنگ نرم را نشناسد نمی تواند مسلمان بماند و جنگ نرم در حال تغییر علائق، تغییر سلائق، تغییر افکار و اندیشه ها و تغییر باورها است و باید این جنگ را بشناسیم و راه شهدا را با بصیرت ادامه بدهیم.

وی اظهار امیدواری کرد: این یادواره نقطه شروعی باشد برای حرکت در مسیر جهادی که شهدا رفتند و ما هم بتوانیم در جهاد اکبر با عدم تبعیت از سبک زندگی دشمن، سبک زندگی حسینی و شهدا را در دانشگاه خودمان ترویج بکنیم.

در این مراسم یکی از مداحان اهل بیت (ع) به قرائت روضه و ذکر مصیبت پرداخت و در ادامه شرکت کنندگان با حضور در جوار مزار دو شهید گمنام دفاع مقدس در سایت مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار ضمن عطر افشانی و گلباران، با شهدا و امام شهدا تجدید میثاق کردند و سپس نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی مهدی نژاد، امام جمعه گرمسار در مسجد امام جعفرصادق (ع) واحد گرمسار برگزار شد.

103

کد خبر: 690017

وب گردی

وب گردی