بازدید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان از مجموعه گلخانه ای دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به همراه معاونان و مدیران این دانشگاه از گلخانه تولید سبزی و صیفی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت بازدید کردند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علیرضا امیرتیموری دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در این بازدید با اشاره به وجود ظرفیت های لازم در جهت گسترش فعالیت‌های کشاورزی، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ضمن دارا بودن پتانسیل های موجود در حوزه کشاورزی شامل رشته های تخصصی در این حوزه، وجود افراد متخصص و با تجربه و گلخانه های موجود، این امکان را دارد که فعالیت‌های خود را در بخش کشاورزی توسعه بخشد.

وی با اشاره به اهمیت و مزیت‌های تولید گلخانه‌ای و پتانسیل‌های موجود در این بخش گفت: در راستای ابلاغ بخشنامه ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی و تأمین بخشی از درآمد های غیر شهریه ای، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت اقدام به کشت در یک باب گل خانه جهت تولید سبزی و صیفی کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت از لزوم داشتن برنامه ای جامع در توسعه تولیدات گلخانه‌ای در واحد های دانشگاهی استان گیلان خبرداد و عنوان کرد: برنامه ریزی در این جهت باعث خواهد شد ضمن افزایش ساماندهی تولیدات گل خانه ای به هدف توسعه گلخانه‌ها که تامین قسمتی از درآمد های خارج از شهریه، تولید با هزینه کم و محصول با کیفیت است ، نزدیک شد.

دکتر امیرتیموری با برشمردن افزایش سطح زیر کشت گل خانه ها در سطح واحد های دانشگاهی استان گیلان، افزود: در نیمه دوم سال جاری، گلخانه تولیدی سبزی و صیفی تولیداتی مانند خیار، گوجه فرنگی، توت فرنگی، فلفل، بادمجان سبزیجات برگی مانند جعفری، گشنیز ،ریحان، تربچه و شاهی خواهند داشت و درگل خانه ای دیگر تولید گل و گیاهان زینتی وگلهای آپارتمانی و گلدانی پیش بینی شد که امیدوارم با توجه به وجود امکانات و اقلیم منطقه بتوان نسبت به درآمد زایی بیشتر اقدام کرد.

لازم به ذکر است این گلخانه در فضایی بالغ بر 500 متر مربع در محل دانشکده کشاورزی واقع در مجتمع لاکان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت قرار دارد.

103

کد خبر: 690018

وب گردی

وب گردی