بیماران دیالیزی امسال به پیاده روی اربعین نروند/ امکان دیالیز در عراق وجود ندارد

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: مسئولان بهداشت عراق به دلیل کمبود امکانات درخواست کرده اند تا بیماران دیالیزی امسال در پیاده روی اربعین شرکت نکنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، سید علی مرعشی با اشاره به فراهم آوردن داروهای مورد نیاز برای تیم های درمانی درایام اربعین اظهار داشت: کار بسته بندی داروها و تجهیزات درمانی انجام شده است و در دو روز آینده از طریق مرز زمینی به عراق ارسال و درمیان چادرهای درمانی توزیع می شود.


او ادامه داد: ویزای تیم پزشکی در حال صادر شدن است و دو هزار نفر در چادرهای درمانی مرکز پزشکی حج وزیارت هلال احمر به زائران خدمات درمانی ارائه می کنند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از بیماران دیالیزی خواست امسال در راهپیمایی اربعین شرکت نکنند و گفت: روز گذشته مسئولان وزارت بهداشت عراق اعلام کردند با توجه به اینکه از تمامی کشورها در مراسم راهپیمایی اربعین حاضر می شوند و ازدحام جمعیت زیاد است ،بیمارستانهای دو شهر نجف و کربلا امکان دیالیز بیماران را ندارند. به همین دلیل درخواست کردند که امسال بیمارانی که دچار نارسایی کلیوی بوده ونیاز به دیالیز دارند درمراسم شرکت نکرده و از راه دور زیارت انجام دهند.

مرعشی به بیماران قلبی، دیابتی و تنفسی توصیه کرد در ایام حضور در پیاده روی اربعین چند برابر زمان عادی داروهای خود را به همراه داشته باشند.
105105

کد خبر: 690100

وب گردی

وب گردی