خطر انقراض دو سوم حیوانات تا ۴ سال دیگر/ ادامه حیات انسان هم در خطر است؟

بر اساس تحقیقی جدید تا 4 سال دیگر دو سوم حیوانات منقرض می شوند

به گزارش ایسکانیوز وبه نقل از خبر آنلاین بر اساس تحقیقات جدیدی، پیش‌بینی می شود که تا سال 2020 دو سوم حیوانات کره زمین منقرض شوند و علت بخشی بزرگ از این اتفاق هم نابود کردن طبیعت توسط انسان ها است.

این تحقیقات نشان می‌دهد که بین سال‌های 1970 تا 2012 میلادی جمعیت حیوانات 58 درصد کاهش یافته و انتظار می روند با ادامه این روند این میزان تا سال 2020 به 67 درصد برسد.

محققان انجمن جاورشناسی لندن در این تحقیق با استفاده از اطلاعات علمی علت انقراض حیوانات را شکار و آلودگی هوا دانستند.

این حیوانات در معرض انقراض شامل حیواناتی در همه مناطق از کوه ها تا دریاها هستند و از گونه های معروف آن می توان از فیل ها یا گوریل هان نام برد.

نابودی حیات وحش در کنار تغییر اقلیم یکی از اصلی ترین نشانه هایی است که انسان ها بر کره زمین حکومت می کنند، پروفسور یوهان راکستورم در قسمتی از این گزارش نوشت: ما دیگر در یک دنیای کوچک در یک سیاره بزرگ نیستیم بلکه در یک دنیای بزرگ در یک سیاره کوچک هستیم، جایی که به نقطه اشباع رسیده ایم.

یکی دیگر از محققان این تحقیق هم گفت: تنوع حیات بر روی کره زمین برای سیستم حیات، مهم است. زندگی از زندگی حمایت نمی کند و همه ی ما بخشی از یک معادله هستیم. با از دست دادن تنوع زیستی دنیای طبیعی و سیتسم های حامی حیات از بین می روند.

او همچنین گفت که انسان برای آب، هوای پاک، غذا، اشیا و شادی به طبیعت وابسته است.

اما اصلی ترین دلیل انقراض حیوانات ساخت و ساز و کشاورزی در مناطق زیستگاه حیات وحش است. به طور کلی بیشتر کره زمین اکنون در اختیار انسان ها است و فقط از 15 درصد آن برای طبیعت حفاظت می شود. شکار به عنوان تامین غذا هم از دلایل دیگر انقراض حیوانات هستند.

آلودگی هم یکی دیگر از اصلی ترین دلایل انقراض حیوانات است، مثلا دلفین ها و نهنگ ها تاکنون از آلاینده های صنعتی آسیب های جدی دیده اند.

در قسمتی دیگر از این تحقیق هشدار داده می شود که «ادامه این روند به منابع طبیعی که انسان به آن وابسته است آسیب می زند و احتمال خطر کم آبی و رقابت بر سر منابع طبیعی را زیاد می کند.»

منبع: گاردین

105105

کد خبر: 690101

وب گردی

وب گردی