آیت الله حائری شیرازی: پیام اربعین دوستی بین اقوام و ملیت ها و نژادهاست

حائری شیرازی گفت:پیام اربعین دوستی بین اقوام و ملیت ها و نژادهاست.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله محی الدین حائری شیرازی امروز در نشست بزم اندیشه که با موضوع «ظرفیت فرهنگی و تمدنی زیارت اربعین» برگزار شد، اظهار کرد:خداوند برهمه چیز حاضر و ناظر است و برای تحقق وعده های الهی زمان می دهد و امروز اربعین تحقق وعده الهی است.

وی با بیان اینکه اربعین می خواهد اسلام حقیقی را به دنیا نشان دهد ، افزود:اربعین پرچمی است که از کنار حضرت سید الشهدا(ع) بلند می شود و هر سال بلند تر از سال قبل، به طوری که همه عالم این پرچم را ببینند.

آیت الله حائری شیرازی در ادامه با اشاره به شکل گیری حزب بعث در عراق گفت:این حزب با روشهای سیاسی و برنامه های استعماری تاسیس شد بینش این حزب اقتصادی،اعتقادی لائیک و نژادی بود و صدام نیز این حزب را پذیرفت و عضو آن بود کشتار شیعیان، تعرض و به شهادت رساندن علمای اسلام و ٨سال جنگ تحمیلی در دوره ستمگری این حزب بود.

آیت الله حائری شیرازی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: پس از سرنگونی حزب بعث اکنون ٢٠تا٣٠میلیون نفر بوسیله عده ای میزبانی می شوند و اینها آیه است و معجزه است.

وی بیان کرد: اربعین می خواهد اسلام حقیقی را به دنیا نشان دهد و پیامش دوستی بین اقوام و ملیت ها و نژادهاست و اربعین دارد به صورت یک نشانه ای برای راه حق در دنیا مطرح می شود.

گفتنی است سلسله نشست های بزم اندیشه به منظور آگاه سازی نسل جوان با موضوعات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی روز، از طریق دسترسی مستقیم به اساتید و صاحب نظران تراز اول ملی به همراه پرسش و پاسخ حضوری، هر هفته برگزار می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

201/201

کد خبر: 690153

وب گردی

وب گردی