تشکیل کمیته مشترک نظام پرستاری و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس

قائم مقام سازمان نظام پرستاری از تشکیل کمیته مشترک سازمان نظام پرستاری و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، محمد شریفی مقدم با اعلام این خبر افزود: در 13 سال گذشته بین کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و سازمان نظام پرستاری ارتباط چندانی وجود نداشت و اگر ارتباطی نیز برقرار می‌شد بر اساس نوع رابطه افراد حاضر در آن دوره از مجلس یا سازمان نظام پرستاری بود.

او افزود: پرستاری از مشاغل حساس است و خدمات آن به صورت مستقیم روی سلامت مردم تاثیر می‌گذارد؛ به همین خاطر ضرورت داشت که اگر کمیسیون بهداشت و درمان بنا داشت در خصوص مسائل پرستاری تصمیمی بگیرد یا نیاز به مشورت داشت، سازمان نظام پرستاری می‌تواند نظرات تخصصی و حرفه‌ای حوزه پرستاری در اختیار این کمیسیون قرار دهد.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری در ادامه تاکید کرد: ما در دوره جدید مجلس، با کمیسیون بهداشت و درمان مکاتباتی داشتیم که در نهایت منجر به دیداری با دکتر نوبخت صورت گرفت. با وجود این کمیته مشترک، هم کمیسیون می‌تواند نظرات تخصصی خود را درباره پرستاری به صورت کارشناسی شده بگیرد و هم جامعه پرستاری نظرات، موانع خدمتی و مشکلات خود را به مجلس منتقل کند.

به گفته شریفی مقدم، سه نماینده از سازمان نظام پرستاری و دو نماینده از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان، اعضای این کمیته را تشکیل می‌دهند.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری اولویت این سازمان برای طرح در این کمیته را بحث تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و چگونگی اجرای آن عنوان کرد و افزود: با تشکیل این کمیته، هرطرحی در حوزه پرستاری که قرار است به صحن کمیسیون بهداشت و درمان برود، ابتدا در این کمیته مطرح می‌شود و بعد از بررسی‌های کارشناسی به صحن می‌رود.

105/106

کد خبر: 690176

وب گردی

وب گردی