چرا اپل در MacBook صفحه‌ی نمایش لمسی قرار نمی‌دهد؟

یکی از تغییراتی که سازندگان لپ‌تاپ، به کامپیوترهایشان اضافه می‌کنند، صفحه‌ی لمسی است؛ طوری که برای مثال می‌توانید ببینید شرکت Razer در لپ‌تاپ‌های‌اش یک صفحه‌ی لمسی بزرگ قرار می‌دهد. این موضوع به افراد اجازه می‌دهد تا بتوانند هم با استفاده از ماوس و کیبورد و هم با استفاده از صفحه‌ی لمسی، با کامپیوتر خود تعامل کنند.

به گزارش ایسکانیوز، صفحه‌ی نمایشی لمسی‌ای که اپل به MacBook Pro اضافه کرده است، با صفحه‌های نمایش دیگر لپ‌تاپ‌ها فرق دارد و یک نوار کشیده و کوچک است.

در مصاحبه‌ای که «فیل شیلر» (Phil Schiller)، با وب‌سایت CNET داشته، درباره‌ی دلیل اضافه نکردن یک صفحه‌ی نمایش صحبت کرده است. مدیر بازاریابی جهانی اپل گفته است که ایده‌ی افزودن یک صفحه‌ی نمایش لمسی به مک‌بوک‌ها قبلا در شرکت مطرح شده بود، اما تصمیم گرفتند تا آن را اجرا نکنند. شیلر گفته است: “زمان زیادی برای بررسی این ایده سال‌ها پیش صرف کردیم و به این نتیجه رسیدیم که برای ساختن بهترین کامپیوتر خانگی، نمی‌توانید macOS را تبدیل به یک آیفون کنید.”

او اضافه کرده است: “هم‌چنین نمی‌توانید iOS را تبدیل به Mac کنید. هر کدام برای کاری ساخته شده‌اند و ما از هر کدام ایده‌ای می‌گیریم و به دیگری اضافه می‌کنیم، اما آن‌ها را از اساس تغییر نمی‌دهیم.”

مسوولان اپل قبلا بارها موضوعی را رد، اما مدتی بعد آن را اجرا کرده‌اند. اینکه اپل یکی دو سال آینده بیاید و یک MacBook با صفحه‌ نمایش لمسی معرفی کند، موضوعی عجیب به نظر نمی‌رسد؛ احتمالا درباره‌ی آن هم طوری صحبت خواهد کرد که تصور می‌کنید زندگی‌تان تا قبل از معرفی شدن آن قابلیت، پوچ و بی‌معنا بوده است.

منبع: دیجی کالا

108

کد خبر: 690188

وب گردی

وب گردی