تهیه کننده «سیانور»: تنها به صرف داشتن پول وظایف تهیه کنندگی انجام پذیر نیستند

محمود رضوی تهیه کننده فیلم «سیانور» معتقد است برای سامان یافتن وضعیت تهیه کنندگی از شرایط فعلی باید زمینه ایجاد نظام استودیویی در کشور فراهم شود.

سید محمود رضوی درباره شرایطی که یک تهیه کننده سینمایی باید داشته باشد، به ایسکانیوز، گفت: تهیه کننده باید برنامه ریزی و مدیریت بداند، توانایی این را داشته باشد که عوامل فیلم را درست کنار هم بچیند، او در واقع باید تشخیص دهد که چه کسی برای کدام فیلم مناسب است و کدام بازیگران را برای چه نقش هایی باید انتخاب کند.

او ادامه داد: یک تهیه کننده باید بتواند تمام کارهای یک فیلم را از نقطه صفر ساخت تا زمانی که نسخه ویدئویی فیلم وارد بازار می شود را انجام دهد در نتیجه تنها به صرف داشتن پول وظایف تهیه کنندگی انجام پذیر نیستند.
رضوی درباره روشی برای قانونمند کردن تهیه کنندگی در ایران، گفت: بهترین راه برای قانونمند کردن تهیه کنندگی و پیشرفت در این زمینه، ایجاد نظام استودیویی در کشور است یعنی به جای اشخاص، کمپانی ها تهیه کننده فیلم باشند،نظام استودیویی در هالیوود، بالیوود و یا حتی در فرانسه هم اتفاق می افتد.

او افزود: اگر کمپانی ها شکل بگیرند، تهیه کننده هایی که در حال حاضر فعالیت می کنند، اجرا کننده های مراحل تولید فیلم می شوند یعنی تهیه کننده اجرایی خواهند بود و در نتیجه همه چیز یک فیلم از کمپانی شکل می گیرد و در واقع کمپانی ها هستند که صاحب قدرت می شوند.

او با اشاره به تدریس تهیه کننده گی در دانشکده صدا و سیما و تاثیر تحصیلات بر پیشرفت این رشته در سینما، گفت: دانشجویانی که در رشته تهیه کنندگی فارغ التحصیل شده اند، کار حرفه ای در این زمینه را شروع کرده اند و احتمال دارد که در حال حاضر جذب سازمان صدا و سیما شده باشند اما در آینده به سمت تهیه کنندگی سینما سوق پیدا می کنند اما مهم این است که آنها مسیری را شروع کرده اند.
503502

کد خبر: 690239

وب گردی

وب گردی