لیزر یک درمان طلایی استاندارد تلقی می شود 

کنگره کاربرد لیزر در اورولوژی که از 18 تا 19 آذر در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید فرزاد علامه متخصص اورولوژی ، هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دبیر اجرایی دومین کنگره کاربرد لیزر در اورولوژی گفت : این کنگره به صورت دو روزه شامل سخنرانی های مختلفی در زمینه کاربرد لیزر در حیطه اورولوژی ، بررسی بیماریهای پوست و بیماری های زنان اختصاص داده شده و مخاطبین این کنگره همکاران اورولوژی ، متخصصین زنان ، پوست و همچنین پزشکان عمومی خواهند بود.

او ادامه داد : این کنگره به صورت دو روزه شامل سخنرانی های مختلفی در زمینه کاربرد لیزر در حیطه اورولوژی ، بررسی بیماری های پوست و بیماریهای زنان اختصاص داده شده و مخاطبین این کنگره همکاران اورولوژی ، متخصصین زنان ، پوست و همچنین پزشکان عمومی خواهند بود.

او گفت : سعی شده در این کنگره از حضور اساتید برجسته کشور که در این حوزه فعالیت می کنند بهره مند شویم و تجربیاتشان را در اختیار همکاران قرار دهیم .

او ادامه داد : هدف این است که روش های استفاده از لیزر را به عنوان یک درمان جدید که در حال گسترش است را استاندارد سازی کنیم و این روش را با درمانهایی که قبل از لیزر وجود داشته مقایسه کنیم

او افزود: در حال حاضر خیلی از درمانها به سمتی رفته اند که لیزر را به عنوان استاندارد طلایی درمان قرار داده اند به عنوان مثال در سنگ شکنی های حالب درمان انتخابی اش ، استفاده از لیزر است و در عملهای پروستات تا یک زمانی کسی توجه به لیزر نمی کرد اما در حال حاضر لیزر به عنوان یک انتخاب خوب در برخی از بیماران معرفی شده است

او تاکید کرد: زمانی لیزر را فقط برای کسانی استفاده می کردند که به دلیل مشکلات انعقادی که خونریزی در انها زیاد بود استفاده از روشهای دیگر چالش برانگیز بود ولی الان در بسیاری از بیماری ها و حتی در چاپ جدید کتب رفرنس رشته اورولوژی به عنوان یک انتخاب درمانی مناسب قرار گرفته است .

این هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت : حیطه ی درمانی لیزر در حال پیشرفت است و خوشبختانه بیمارستان شهدای تجریش در زمینه عمل های ترمیمی اورولوژی ، استفاده لیزر در تنگی های مجرا و تنگی گردن مثانه ، کاربرد لیزر در اورولوژی اطفال خدمات بسیاری را به بیماران ارائه می دهد.

او ادامه داد :این کنگره دارای 10 امتیاز بازآموزی است و متخصصین جهت اطلاعات بیشتر و ثبت نام می توانند به آدرس اینترنتیwww.laser.sbmu.ac.ir مراجعه کنند .

دبیر اجرایی دومین کنگره کاربرد لیزر در اورولوژی افزود : این کنگره به همت مرکز تحقیقات کاربرد لیزر در علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و با همکاری انجمن اورولوژی و انجمن اندویورولوژی و لاپاراسکوپی از 18‌ تا 19 آذرماه جاری برگزار می شود.

105/106

کد خبر: 690309

وب گردی

وب گردی