ثبت‌نام بیش از 10 هزار نفر برای پیاده‌روی اربعین حسینی در سامانه سماح آذربایجان غربی

مدیر کل حج وزیارت آذربایجان غربی از ثبت نام بیش از 10 هزار نفر برای پیاده روی اربعین در سامانه سماح خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، محمدرضا ندیری گفت: تا امروز 10 هزار و 250 نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند و برای 5000 نفر از زائران ویزا صادر شده ست.

او درادامه افزود: در سال گذشته 16 هزار نفر در سامانه ثبت نامه کرده بودند که انتظار می‌رود امسال بیش از این تعداد ثبت‌نام کنند و ثبت‌نام تا 24 آبان ماه درسامانه سماح ادامه دارد.

مدیر کل حج و زیارت آذربایجان غربی گفت:طبق مصوبه ستاد اربعین کشور بیمه برای زائران اربعین اجباری بوده و مبلغ آن نسبت به سال‌های گذشته کم شده (18 هزار و 800 تومان )است و 10 هزار تومان حق کارگزاری و 40 دلار هزینه روادید سفارت است.

او با اشاره به اینکه ویزای زائرین 20 روزه بوده است، گفت: در روز های پایانی ثبت‌نام ویزا 10 روزه صادر خواهد شد.

مدیر کل حج وزیارت استان آذربایجان غربی تصریح کرد: آذربایجان غربی دو موکب برای رفاه حال زائرین تدارک دیده است که یکی در مسیر پیاده‌روی و دیگری درمرز مهران برای انجام امور هماهنگی و اعزام زائران است.

ندیری گفت:زائران می‌توانند از مرزهای چزابه،شلمچه و مهران برای خروج از کشور اقدام کنند.

او بابیان اینکه نیرو های هلال احمر در طول مسیر پیاده روی و نیروهای اورژانس درداخل کشور آماده ارائه خدمت به زائران هستند، گفت: از سالمندان و خردسالان تقاضا می‌شود که تا حد امکان در این سفر حضور نداشته باشند و در صورت حضور تمامی تجهیزات رفاهی از قبیل ویلچر همراه داشته باشند.

مدیرکل حج وزیارت استان آذربایجان غربی گفت: برای ایام اربعین دو پرواز مستقیم از ارومیه در تاریخ 21 آبان ماه و 27 آبان خواهد بود که علاقه‌مندان می‌توانند از این فرصت نیز استفاده کنند.

402/105

کد خبر: 690330

وب گردی

وب گردی