شکارچیان متخلف در دلیجان به دام افتادند

رئیس محیط زیست دلیجان در استان مرکزی گفت: 2 شکارچی غیرمجاز توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست در ارتفاعات راونج دلیجان دستگیر شدند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا،کامبیز خلیلی افزود: این شکارچیان روز جمعه اقدام به شکار یک راس قوچ وحشی کرده بودند.
او گفت: در پی گزارش تیراندازی در ارتفاعات راونج، ماموران یگان حفاظت این اداره به محل اعزام و موفق به دستگیری این شکارچیان شدند.
خلیلی ادامه داد: از این شکارچیان که پدر و پسر ساکن دلیجان بودند علاوه بر لاشه شکار یک قبضه اسلحه گلوله زنی برنو ،شماری فشنگ و سایر ادوات شکار کشف و ضبط شد.
رئیس محیط زیست دلیجان گفت: بر اساس هماهنگی با دادستان این شهرستان متخلفان بازداشت و برای مراحل قانونی تحویل نیروی انتظامی شدند.

رئیس محیط زیست دلیجان گفت: بر اساس هماهنگی با دادستان این شهرستان متخلفان بازداشت و برای مراحل قانونی تحویل نیروی انتظامی شدند.


خلیلی افزود: این شکارچیان متخلف علاوه بر مجازات تعیین شده در ماده 10 قانون شکار و صید موظف به پرداخت یکصد میلیون ریال جریمه ضرر و زیان شکار یک راس قوچ وحشی نیز می شوند.
شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی دارای یک پناهگاه حیات وحش در منطقه جاسب است که این منطقه در سال 1381 توسط شورای عالی حفاظت محیط زیست، به عنوان پناهگاه حیات وحش مطرح شد.
در پناهگاه حیات وحش جاسب جانورانی چون قوچ و میش، گرگ، روباه، خرگوش، گراز، تشی، خارپشت، کبک، تیهو، بلدرچین، قمری، سبز قبا، چکاوک کاکلی، شاه بوف، سارگپه، عقاب دو برادر، دلیجه و بسیاری جوندگان و خزندگان زندگی می کنند.

703

کد خبر: 690332

وب گردی

وب گردی