ظرفیت رشته تحصیلی معماری دانشگاه آزاد اسلامی مطلوب است

این استاد دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه معماران زیادی درجامعه وجود دارد گفت: ظرفیت مطلوب دانشگاه آزاد اسلامی باعث شده از نظرکمیت و کیفیت دانش آموختگان زیادی در جامعه مشغول به فعالیت باشند.

شبیر سلیمی در گفت و گو با ایسکانیوز افزود: رشته معماری در دهه 70در سطح کشور بسیار اند بود که در آن زمان تنها این رشته تحصیلی در برخی دانشگاه دولتی در مقطع کارشناسی ارشد و در دانشگاه آزاد نیزدر تهران مرکز، همدان و قزوین فراهم بود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه این رشته در ابتدا به دلیل کمبود رشته تحصیلی، بازار مناسب و قبولی سخت از شرایط خوبی بهره می برد گفت: این رشته در ابتدا تنها در مقطع کاردانی و کارشناسی ارشد فعالیت می کرد و با تغییر رویکرد و قرار گرفتن مقطع کارشناسی جمعیت زیادی به این رشته تحصیلی جذب شدند.

او بیان کرد: در حال حاضر نقشه کشان خوب در کشور کم داشته در قبالش مهندسان معمار زیاد؛ که این موضوع منجر به تعدد بالای دانش آموختگان معماری شد.

این استاد دانشگاه آزاد اسلامی در واحدهای قدس و پیشوا ادامه داد: طبق آمار سال گذشته در استان قزوین افزون بر 900دانش آموخته در رشته معماری فارغ التحصیل شدند که بنا به گفته انجمن معماران این تعداد فارغ التحصیل می توانند نیاز 15سال آینده کشور را تامین کنند.

به گفته وی این موضوع اتفاق خوشایندی برای این رشته تحصیلی نیست

سلیمی گفت: این حجم بالا و توانمندی دانش آموختگان معماری می توان در پروژه های عمرانی کشورهای همسایه از جمله عراق ( کربلا و نجف) و افغانستان استفاده کرد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در حال حاضر امکانات آتلیه ای و کارگاهی دانشگاه های آزاد اسلامی در استانها و به ویژه تهران خیلی مطلوب است که این موضوع منجبر به تربیت دانش آموختگان زیادی شده است.

معماری مدرن کشور برای توریستها ناشناخته است

سلیمی همچنین در خصوص اینکه معماری مدرن ایران برای توریست های خارجی ناشناخته است گفت: بیشتر توریست ها شهرهای اصفهان و فارس را برای بازدید برمی گزینند که این موضوع باعث شده معماری مدرن و ارزشمند ایرانی در چند دهه اخیر مقفول بماند.مغفول

این استاد دانشگاه آزاد گفت: معماری های مدرن و فاخر توسط برخی از اساتید دانشگاه آزاد در حال ساخت که نمونه این آثار را می توان در نشریات معماری دید

اوهمچنین درخصوص اینکه در حال حاضر بافت های جدیدی در اماکن تاریخی شهر ساخته می شوند و این موضوع ماهیت این منطقه را تغییر داده است گفت: در همه جای دنیا از جمله تفلیس و لوزان می توان بافت جدید و بافت تاریخی را از هم جدا دید ولی متاسفانه این موضوع کشورمان کمتر وجود دارد.

702/700

کد خبر: 690413

وب گردی

وب گردی