رونق معاملات در بازار سهام فرابورس ایران

دادوستدهای فرابورس ایران در نخستین روز از هفته معاملاتی جدید با افزایش بیش از 10 واحدی شاخص کل و رشد حجم و ارزش معاملات پایان یافت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فرابورس ایران، در جریان معاملات امروز شنبه 8 آبان ماه شاخص کل فرابورس تحت تاثیر مثبت برخی نمادهای پتروشیمی و پالایشی با رشد 10.6 واحدی معادل (1.2 درصد) روبه‌رو شد و تا ارتفاع 839 واحدی خود را بالا کشید.

نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی مارون، زاگرس و خراسان، شرکت پالایش نفت شیراز و ذوب‌آهن تا سقف حداکثر 5.5 واحد تاثیر مثبت بر آیفکس گذاشتند. در مقابل اما نماد معاملاتی شرکت‌های آهن و فولاد ارفع و پالایش نفت لاوان تا حداکثر 0.5 واحد تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

در همین حال روز جاری در مجموع بازارهای اول، دوم و پایه ارزش معاملات به 711 میلیارد ریال رسید که سهم 51 درصدی از ارزش کل معاملات امروز فرابورس بود. شرکت آهن و فولاد ارفع با معامله 29 میلیون سهم به ارزش 97 میلیارد ریال بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد. پس از آن نماد ذوب آهن با نقل و انتقال 26 میلیون سهم به ارزش 78 میلیارد ریال در جایگاه بعدی ایستاد.

نماد آتیه داده پرداز امروز در حالی به‌عنوان برترین تقاضا در بازار سهام فرابورس شناخته شد که دومین نمادی که بالاترین میزان رشد قیمت را نیز تجربه کرد، لقب گرفت.

در بازار سهام فرابورس امروز نماد معاملاتی شرکت فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال پس از ارائه اطلاعات پیش‌بینی، با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف 50 درصد بازگشایی شد.

همچنین نماد معاملاتی شرکت معدنی کیمیای زنجان گستران با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر تغییر با اهمیت در اطلاعات پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 1395 و نماد معاملاتی شرکت مجتمع معادن مس تکنار، به‌منظور برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده صاحبان سهام در روز شنبه مورخ 08/08/1395 در پایان بازار متوقف شدند.

امروز همچنین بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس دادوستد بیش از 343 هزار ورقه بهادار به ارزش 316 میلیارد ریال را شاهد بود. در این بازار نماد اخزا7 با دادوستد بیش از 86 هزار ورقه بهادار به ارزش 74 میلیارد ریال، بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را تجربه کرد. پس از آن نمادهای اخزا 8، 6 و 4 نیز بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را شاهد بودند.

در نهایت معاملات امروز فرابورس ایران با معامله 421 میلیون ورقه بهادار به ارزش یکهزار و 371 میلیارد ریال در نخستین روز هفته پایان پذیرفت.

101/401

کد خبر: 690490

وب گردی

وب گردی