اپل حالت پرتره را برای آیفون 7 پلاس ارائه کرد

اپل به تازگی نسخه‌ی 10.1 سیستم‌عامل ios را به همراه حالت پرتره برای آیفون ۷ پلاس منتشر کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، اپل نخستین بروزرسانی مهم را برای ios 10 منتشر کرده است. همان طور که انتظار می‌رفت، تمرکز این بروزرسانی روی حالت پرتره‌ی iphone 7 plus است. این بروزرسانی هم‌اکنون برای کاربران منتشر شده است و از دو طریق می‌توان بدان دسترسی داشت. یکی از طریق منوی تنظیمات و دیگری از طریق اتصال دستگاه به رایانه و استفاده از آیتونز.

اگر صاحب یک آیفون 7 پلاس هستید، به منوی تنظیمات رفته و گزینه‌ی عمومی (General) را انتخاب کنید. سپس عبارت بروزرسانی نرم‌افزار را انتخاب کرده تا بروزرسانی مورد نظر را به سرعت دریافت کنید. اگر گوشی شما آیفون ۷پلاس نیست، باز هم می‌توانید با پیمودن مسیر گفته شده آیفون یا آیپد خود را به ios 10.1 بروزرسانی کنید تا باگ‌های نسخه‌ی 10.0 برطرف شود. این بروزرسانی بهبودهای امنیتی بسیاری را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

حال بیایید به حالت پرتره بپردازیم. این حالت عکسبرداری، یکی از ویژگی‌های جدید دوربین آیفون ۷ پلاس است که از هر دو لنز این گوشی برای محو کردن پس‌زمینه بهره می‌برد. اپل از هر دو لنز این گوشی هوشمند برای تعیین ۹ سطح مختلف از عمق تصویر بهره می‌برد. سپس این گوشی هوشمند نوعی محو شدگی نرم‌افزاری را در لایه‌های آخر تصویر اعمال می‌کند. از آن‌جا که این افکت قابلیت شخصی‌سازی ندارد، نتیجه‌‌ی حاصل شده می‌تواند عالی یا ناامید کننده به نظر برسد.

البته هم‌اکنون نیز در بسیاری از موارد، حالت پرتره به خوبی کار می‌کند، اما کاربران آیفون ۷ پلاس باید به روشنی دریابند که چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی کار نمی‌کند. اگر با دیدن نتیجه ناامید شده‌ باشید، می‌توانید پس از گرفتن تصویر، حالت پرتره را متوقف کرده و مجددا به حالت طبیعی بدون افکت محوشدگی (Blur) بازگردید. اپل در حال کار روی این ویژگی جدید است و قصد دارد این قابلیت را در چند ماه آینده ارتقا دهد. بنابراین در حال حاضر اگرچه ios 10.1 نسخه‌ای رسمی و غیر بتا محسوب می‌شود، اما فعلا باید حالت پرتره‌ی دوربین آیفون ۷ پلاس را نوعی نسخه‌ی بتا به حساب آورد.

یکی از نویسندگان وبسایت تک‌کرانچ به نام Yashad Kulkarni مدتی با این ویژگی روی گوشی هوشمند خود کار کرده است و توانسته تصاویری فوق‌العاده را با استفاده از آن ثبت کند. در عکس زیر، برخی از تصاویر حالت پرتره با آیفون ۷ پلاس را مشاهده می‌کنید.

200/202

منبع: زومیت

کد خبر: 690514

وب گردی

وب گردی