تردد تنها یک دستگاه خودرو آمریکایی در منطقه آزاد ارس/رصد خودروهای وارداتی با دستگاه GPS

رئیس سازمان منطقه آزاد ارس گفت: خودروهای وارداتی به این منطقه با دستگاه‌های GPS رصد می‌شوند و در صورت خروج از محدوده مشخص، موتور این خودروها خاموش می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز ،محسن خادم عرب‌باغی در خصوص واردات خودرو به منطقه آزاد ارس گفت: از ابتدای سال 1382 و همزمان با تاسیس این منطقه آزاد تا کنون، 4 هزار و 850 خودرو وارد این منطقه آزاد شده که در حدود 99 درصد آن حجم موتوری کمتر از 2 هزار و 500 سی‌سی داشته اند.

وی در توضیح واردکنندگان خودرو به این منطقه، تصریح کرد: طبق ضوابط برای تشویق سرمایه گذاران برای حضور و فعالیت امکان واردات خودرو لوکس و استفاده آن در محدوده جغرافیایی مشخص، که 120 کیلومتر و یا به عبارتی تا شهر تبریز است داده شده است.

عرب‌باغی با تاکید بر اینکه اکثر واردکنندگان خودرو، سرمایه گذاران مستقر در این منطقه هستند،گفت: بر روی موتور خودروهای مختص به محدوده جغرافیایی ارس GPS متصل است که در صورت خروج از محدوده مشخص شده موتور این خودروها خاموش می شود.

رئیس سازمان منطقه آزاد ارس افزود: خودروها از دو کشور دبی و گرجستان به این منطقه وارد می شوند.

وی در توضیح وجود خودرو آمریکایی در این منطقه آزاد گفت: در این منطقه تنها یک دستگاه خودرو فورد موجود و در حال تردد است.

عرب‌باغی در توضیح واردات خودرو از این منطقه به سرزمین اصلی، عنوان کرد: واردکنندگان با پرداخت عوارض و گمرکی، اجازه ورود این خودروها به سرزمین اصلی را دارند که آمار واردات آن در دست گمرک کشور است و منطقه آزاد ارس اطلاعاتی در زمینه تعداد واردات سالیانه آن ندارد.

402/101

کد خبر: 690515

وب گردی

وب گردی