گوشی جدید ال‌جی به نکسوس ۵X شبیه است؛ LG U‌ معرفی شد

در حالی که گوگل دیگر گوشی‌های نکسوس نمی‌سازد و برند پیکسل را جایگزین آن‌ها کرده، شرکت ال‌جی هنوز می‌خواهد یاد و خاطره‌ی نکسوس ۵X را در بین هواداران زنده نگه‌دارد. به همین دلیل این شرکت گوشی جدیدی با نام LG U معرفی کرد.

به گزارش ایسکانیوز؛ گوشی LG U همانند نکسوس ۵X از صفحه نمایش ۵٫۲ اینچی با دقت تصویر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌برد. این تلفن همراه هوشمند ۲ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارد. از نمای روبه‌رو هم شباهت زیادی مدل نکسوسی خودش دارد.

حتی این دو تلفن همراه هوشمند از نظر اندازه و وزن هم بسیار نزدیک به هم هستند. نکسوس ۵X در ابعاد ۱۴۷٫۶ در ۷۳٫۲ در ۷٫۷ میلی‌متر ساخته شده بود و ۱۳۵ گرم وزن داشت. از طرف دیگر گوشی LG U هم ۱۳۶ گرم وزن دارد و در ابعاد ۱۴۷ در ۷۲٫۶ در ۷٫۹ میلی‌متر راهی بازار می‌شود.

البته این دو تلفن همراه هوشمند تفاوت‌هایی هم با یکدیگر دارند. گوشی LG U از تراشه‌ای بهره می‌برد که هشت هسته با فرکانس ۱٫۱۴ گیگاهرتز دارد و به باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است. همچنین از کارت حافظه هم پشتیبانی می‌کند. دوربین جلوی ۸ مگاپیکسلی و دوربین پشت ۱۳ مگاپیکسلی هم برای آن در نظر گرفته شده است.

باید به این موضوع اشاره کنیم که این دو گوشی تنها از روبه‌رو به یکدیگر شبیه هستند و در نمای پشت همه چیز تفاوت دارد. گوشی LG U بدنه‌ای شیشه‌ای دارد و دوربین آن از فلش LED بهره می‌برد که در سمت چپ قرار گرفته است. سنسور تشخیص اثر انگشت هم در پشت این تلفن همراه هوشمند دیده نمی‌شود.

گوشی جدید شرکت ال‌جی با قیمت ۳۴۰ دلار راهی بازار می‌شود و اندروید ۶٫۰ روی آن نصب شده است. باید به این موضوع اشاره کنیم که مدتی پیش هم شرکت هواوید و گوشی Nova و Nova Plus را به الگوی برداری از ظاهر نکسوس ۶P معرفی کرد.

منبع: دیجی کالا

203/200

کد خبر: 690522

وب گردی

وب گردی