برگزاری همایش«روش‌های ماشین‌کاری صنعتی»توسط باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد دهاقان

باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد دهاقان، همایشی را تحت عنوان « روش‌های ماشین‌کاری صنعتی » در محل سالن اجتماعات شهید بشارت واحد و با حضور اعضای هیأت علمی و دانشجویان رشته‌های فنی و مهندسی برگزار کرد.

به گزارش ایسکانیوز، سخنران مدعو این همایش، مهندس حامد برقی‌کار، کارشناس ارشد کنترل کیفی و طراحی شرکت پروفیل پایا اصفهان بود که در سخنرانی خود با عنوان « بررسی دقت ابعادی و خواص آبتیکی لنزهای کروی به روش تزریق پلاستیک » گفت: هر وسیله‌ دیجیتالی که امروزه استفاده عمومی از آن باب شده است، دارای یک دوربین می‌باشد که مهم‌ترین قسمت هر دوربین لنز آن است. لنزهایی که در حال حاضر در دستگاه‌هایی همچون گوشی همراه، تبلت، لپ تاپ و... استفاده می‌شوند، از نوع آبتیکی هستند. از این نوع لنزها در کارها و جراحی‌های پزشکی که چشم جراح یارای انجام کارهای ریز را ندارد، بسیار به وفور به چشم می‌خورد، پس لنزها در دنیای امروزه بسیار پرکاربرد هستند ولی به آن اهمیت زیادی داده نشده است.

وی افزود: روش تزریق پلاستیک از جمله فرآیندهای تولید لنزهای پلیمری است. علاوه بر پلیمر، شیشه نیز قابلیت لنز شدن را دارد. استفاده از شیشه و ماشین‌کاری آن برای تولید لنز، روشی بسیار زمان‌بر و پرهزینه است. سنگین بودن لنزهای شیشه‌ای، حساسیت به ضربه، هزینه زیاد و سرعت پایین تولید، از جمله عواملی است که باعث شد تولید کنندگان از لنزهای شیشه‌ای روی‌گردان شوند و رو به سوی لنزهای پلیمری بیاورند.

برقی‌کار در بخش دیگری از بیانات خود خاطنشان کرد: پلیمرها به سه دسته ترموست‌ها، ترموپلاستیک‌ها و الستومرها تقسیم می‌شوند. ترموپلاست‌ها بیشترین کاربرد را در صنعت دارند. ترموپلاست‌ها به طبیعت برگشت‌پذیرند ولی الاستومرها قابلیت برگشت به طبیعت را ندارند. پلاستیک‌هایی که برای تولید لنز مورد استفاده قرار می‌گیرند، ترموپلاست‌هایی از دسته پلیمرهای آمورف هستند..

سخنران دوم این همایش مهندس رضا عاطفی، مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان بود که سخنرانی خود را تحت عنوان « ماشین‌کاری تخلیه الکتریکی » برای حاضران ارائه کرد.

101

کد خبر: 690594

وب گردی

وب گردی