سخنگوی وزارت کشور:تعرفه‌های رای به شورای نگهبان ارسال شد

سخنگوی وزارت کشور گفت: در مورد انتخابات ریاست جمهوری و میان دوره‌ای مجلس هم تعرفه‌های رای را طراحی کرده و به شورای نگهبان ارسال کردیم.

به گزارش ایسکانیوز، سید سلمان سامانی در خصوص نامه به وزارت کشور در مورد برگزاری انتخابات الکترونیک عنوان کرد: پس از وصول نامه شورای نگهبان در خصوص اخذ گواهینامه‌های امنیتی، نظارتی و کیفی از مراجع ذی‌صلاح و در حوزه‌های مدنظر این شورا پیگیری‌ها و جلسات متعددی بین کار‌شناسان وزارت کشور و شورای نگهبان برگزار شد. تاکنون تعدادی از این گواهینامه‌ها اخذ شده و طبق برنامه زمان‌بندی بقیه موارد در حال اقدام است.

او افزود: تلاش می‌کنیم با انجام کارهای لازم نظر شورای نگهبان را در مورد برگزاری انتخابات الکترونیک تامین کنیم و شاهد برگزاری انتخابات به شیوه تمام‌الکترونیکی باشیم.

سخنگوی وزارت کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود یادآور شد: در مورد انتخابات ریاست جمهوری و میان‌دوره‌ای مجلس هم تعرفه‌های رای را طراحی کرده و به شورای نگهبان ارسال کردیم، در حال حاضر هم منتظر اعلام نظر شورای نگهبان هستیم تا در صورت تایید این شورا تمهیدات لازم برای چاپ و تکثیر تعرفه‌ها را انجام دهیم.

سامانی با اشاره به انتخابات شورا‌ها و تشکیل هیات مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: طبق آنچه که در دستور هفته جاری مجلس شورای اسلامی درج شده است، اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌ها این هفته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی انتخاب می‌شوند. با تشکیل هیات مرکزی، متشکل از سه نفر از اعضای کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی و دو نفر از اعضای کمیسیون اصل نود، اقدامات اجرایی را مطابق مواعد قانونی و براساس برنامه پیش بینی شده به عمل خواهیم آورد.

قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان‌ها در بخش دیگری از صحبت‌های خود به لایحه جامع انتخابات اشاره کرد و گفت: پیش نویس این لایحه در کمیسیون سیاسی دفاعی دولت به صورت فوق العاده در حال بررسی است و تاکنون تقریبا نیمی از لایحه مورد رسیدگی قرار گرفته و امیدواریم هرچه زود‌تر در دولت تصویب و به مجلس ارائه شود.

او با بیان اینکه در تدوین این پیش نویس نظرات گروههای مختلف نخبگان اخذ شده است، گفت: تلاش کردیم نقطه نظرات نمایندگان مجلس را در خصوص پیش نویس لایحه نظام جامع انتخاباتی اخذ کنیم. امیدواریم این لایحه با تصویب نهایی در دولت و پس از بررسی و تایید در مجلس سند ماندگاری در راستای تحقق سیاست‌های کلی انتخابات شود.

سامانی یادآور شد: پیش از ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات از سوی رهبر انقلاب، وزارت کشور پیشنویس لایحه جامع انتخابات را تهیه و به دولت فرستاده بود، اما با ابلاغ این سیاست‌ها دوباره بندبند این پیشنویس را بازنگری کردیم تا کاملا منطبق برسیاست‌های ابلاغی رهبری باشد.

او ابراز امیدواری کرد با عزم و جدیتی که در دولت و مجلس شورای اسلامی برای تحقق عینی این سیاست‌ها وجود دارد، بتوانیم در انتخابات آتی شاهد اجرای قانون نظام جامع انتخابات مبتنی بر لایحه پیشنهادی دولت باشیم.

302/300

کد خبر: 690629

وب گردی

وب گردی