بادامچیان: کاندیدای حزب موتلفه یک شخصیت حقیقی است

نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: کاندیدایی که قرار است حزب موتلفه اسلامی برای انتخابات معرفی کند، یک شخصیت حقیقی است که پشتوانه شخصیت حقوقی حزب را هم همراه دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، اسدالله بادامچیان با اشاره به برنامه انتخاباتی حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: ما در نظر داریم در کنار هرکسی که به عنوان کاندیدا معرفی کردیم، یک شورای فکری و مشورتی ریاست‌جمهوری تشکیل دهیم و از کسانی که در معرض و شایستگی ریاست‌جمهوری و مدیریت کشور هستند و اطلاعات، تجربه و تخصص‌های لازم را دارند دعوت کنیم تا بدون هرگونه سهم‌خواهی به نامزد معرفی شده، کمک‌های فکری و مشاوره‌ای و برنامه‌ای بدهند تا کشور با نگاه تیم‌های فرهیخته و تجربه‌آموخته و صاحبنظر متعهد اداره شود نه اینکه یک نفر با نگاه شخصی مدیریت کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه همه می‌دانند حزب موتلفه اسلامی مورد اعتماد روحانیت، بزرگان و خواص کشور است، تصریح کرد: حزب موتلفه اسلامی در مسیر وحدت اصولگرایان خواهد بود البته اگر در انتخابات ۱۰ گروه تصمیم گرفتند کاندیدای خود را معرفی کنند، موتلفه اسلامی هم نامزد خود را مطرح خواهد کرد تا از میان آنها فرد اصلح، ارجح و افضل انتخاب شود و این کمک به مردم‌سالاری اسلامی در جهت وحدت به ضوابط و رسیدن به نامزد ارجح است.

نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: در واقع معرفی یک کاندیدا از سوی موتلفه اسلامی، در چارچوب تحقق وحدت اصولگرایان و انتخاب فردی اصلح برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶ صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه تاکنون برای تشخیص وظایف خود در انتخابات آینده مشورت‌هایی را انجام داده‌ایم خاطرنشان کرد: در این زمینه از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، دبیران استانی و شهرستانی و اعضای کانون طرفداران حزب نیز نظرخواهی مکتوب بعمل آمده و جلساتی هم برای این موضوع برگزار شده و تاکنون در بررسی‌های خود به چندین تشخیص دارای ویژگی‌های لازم رسیده‌ایم. این افراد شامل اعضای حزب موتلفه اسلامی هستند ضمن آنکه چهره‌های غیرموتلفه‌ای را نیز در بررسی‌ها مورد دقت قرار داده‌ایم.

بادامچیان تاکید کرد: موتلفه اسلامی بنا دارد از مشورت همه گروه‌های اصولگرا بهره گیرد تا تکلیف خود را در خصوص عرضه یک چهره موثر و کارآمد بنحو مطلوب و خداپسندانه انجام داده باشد.

وی به ضرورت وحدت اصولگرایان برای رسیدن به یک نامزد ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: مبنای انتخاب یک کاندیدا از میان چند نامزد انتخاباتی اصولگرایان، سهم خواهی و زد و بندهای سیاسی نیست بلکه تحقق اصل ائتلاف اصولگرایان و رسیدن آنها به یک نامزد ریاست جمهوری را یک ضرورت قطعی می‌دانیم.

نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه باید ضابطه اصلح، ارجح و افضل را در انتخاب کاندیدای ریاست جمهوری اصولگرایان رعایت کرد، گفت: اصلح یعنی انتخاب شایسته‌ترین فرد برای کاندیداتوری ریاست جمهوری چه در صحنه داخلی و چه در عرصه بین المللی. اگر اصولگرایان به گزینه اصلح رسیدند، وظیفه شان این است که همه از او حمایت کنند. ممکن است در بررسی گزینه‌ها، برخی افراد به لحاظ شرایط با یکدیگر یکسان باشند؛ در این شرایط باید ببینیم چه کسی بر دیگران رجحان دارد. شاخصه ارجح هم توجه به ارزش‌ها، عقلانیت، علمیت و عرف است.

302/300

کد خبر: 690713

وب گردی

وب گردی