همایش قیام امام حسین(ع) از دیدگاه اهل سنت در زاهدان برگزار شد

سومین همایش قیام تاریخی امام حسین(ع) و عاشورا از دیدگاه اهل سنت به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان در سالن اجتماعات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، امام جمعه اهل سنت کویته پاکستان در این مراسم اظهار کرد: «قیام امام حسین (ع) برای نجات اسلام از فساد و انحراف بود و جایی که صحبت از اسلام می‌شود، دیگر شیعه و سنی معنا ندارد.»

عطاء الرحمان ادامه داد: یزید خلیفه فاسدی بود که امت اسلامی را از ارکان دین اسلام دور می‌کرد، عدل نداشت، بیت‌المال رعایت نمی‌شد، مساوات نبود، بنابراین امام حسین(رض) برای تثبیت حق و درهم کوبیدن باطل قیام کرد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: در قیام عاشورا مساله انتخاب‌گری همه جا به چشم می‌خورد، کسانی که همراه اباعبدالله(ع) در این قیام حضور داشتند، همه راه شهادت را واقعاً انتخاب کرده بودند.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، افزود: اصل دوم عزت مومن است. عزت‌طلبی در جای جای حرکت اباعبدالله(ع) موج می‌زند. ایشان دو راه در پیش رو داشت، یکی زندگی در ذلت و دیگری مرگ با عزت، و ایشان مرگ با عزت و شرافت را انتخاب کردند.

در این مراسم که علمای اهل سنت و تشیع از سیستان و بلوچستان، فرمانداران استان، استادان دانشگاه ها، دانشجویان، نخبگان و علمای اهل سنت از کشور پاکستان در این همایش حضور داشتند، از پژوهشگران برتر مقاله‌نویسی نیز تجلیل شد.

امام جمعه زاهدان: محبت اهل بیت(ع) از دل اهل سنت جداشدنی نیست

امام جمعه زاهدان گفت: بر اساس آموزه‌های قرآن کریم که سفارش به محبت اهل بیت (ع) دارد، محبت به اهل بیت (ع) از دل اهل سنت جدا نشدنی است و هیچ فردی نمی‌تواند چنین موضوع مهمی را انکار کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی شب گذشته در سومین همایش قیام تاریخی امام حسین(ع) و عاشورا از دیدگاه اهل سنت که به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان برگزار شد، اظهار کرد: با وجود تفاوت‌هایی که در برنامه های اهل سنت و تشیع در مورد نوع عزاداری اباعبدالله (ع) وجود دارد اما امام حسین(ع) مساله مشترک در میان این مذاهب است.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: مگر می‌شود اهل سنت که اهل بصیرت هستند نسبت به سنت پیامبر (ص) و گفتار آن حضرت در مورد اهل بیت(ع) بی تفاوت باشند.

عضو خبرگان رهبری افزود: محبت اهل بیت(ع) شیعه و سنی ندارد، همچنان که قرآن و سنت شیعه و سنی ندارد.

امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: جامعه اهل سنت از خاندان پیامبر (ص) جدایی ندارند و نسبت به این بزرگواران ارادت خاصی دارند.

آیت‌الله سلیمانی گفت: بیشتر علمای اهل سنت برای امام حسین(ع) مقتل نوشته‌اند و ارادت خاصی نسبت به این امام همام دارند.

نماینده مقام معظم رهبری در عراق: برخی علمای اهل سنت در ذکر مصائب اهل بیت(ع) سینه چاک می‌دادند/ وحدت شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان موج می‌زند

نماینده مقام معظم رهبری در عراق، با بیان اینکه اهل سنت در بسیاری از کشورهای اسلامی در ایام شهادت امام حسین(ع) مجلس عزاداری برپا می‌کنند، یادآور شد: در قرن چهارم هجری علمای اهل سنتی را داریم که در ذکر مصائب اهل بیت(ع) عزاداری می‌کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، سومین همایش قیام امام حسین(ع) از دیدگاه اهل سنت به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان شب گذشته (چهارشنبه 5 آبان) در سالن اجتماعات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

نماینده مقام معظم رهبری در کشور عراق در این همایش با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) برای نجات اسلام است و همه مسلمانان مدیون آن حضرت هستند، گفت: اگر قیام امام حسین(ع) نبود فاتحه اسلام را باید می‌خواندیم و امروز هیچ اثری از آن باقی نمی‌ماند. امام حسین (ع) با شهادت خود توانست یزید را از اسلام جدا کند و اگر قیام ایشان نبود عملکرد یزید را به پای اسلام می‌نوشتند.

آیت‌الله سیدمجتبی حسینی اظهار کرد: «بسیاری از نویسندگان اهل سنت در مصائب امام حسین(ع) مقتل نوشتند و افرادی را که امام حسین (ع) را به شهادت رساندند، مورد لعن و نفرین خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه اهل سنت در بسیاری از کشورهای اسلامی در ایام شهادت امام حسین(ع) مجلس عزاداری برپا می کنند، یادآور شد: «در قرن چهارم هجری علمایی از اهل سنت را داریم که در ذکر مصائب اهل بیت(ع) سینه چاک می‌دادند و اکنون هم مساجد زیادی از اهل سنت در کشور عراق وجود دارد که جعبه مهر در آن قرار داده شده تا شیعیان بتوانند نماز خود را در آن مساجد بخوانند.

نماینده مقام معظم رهبری در عراق تاکید کرد: «اهل بیت (ع) حلقه وصل میان همه مسلمانان هستند و تا کنون هیچ قدرتی در جهان نتوانسته این حلقه وصل را از بین ببرد.

حسینی با بیان اینکه امام حسین(ع) طلایه‌دار حریت و آزادی در بین آزادمردان جهان است، گفت: «دشمنان اسلام هرگاه خواستند در جاهایی از کشور ایران اختلاف میان شیعه و سنی ایجاد کنند با وحدت و همبستگی این مذاهب در آن نقاط مواجه شدند.

وی گفت: «وحدت و همبستگی میان شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان موج می‌زند به گونه‌ای که با یکدیگر رفت و آمدهای خانوادگی دارند و در کنار هم با صلح و دوستی زندگی می کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در عراق افزود: «استکبار جهانی وحدت میان شیعه و سنی را هدف قرار داده که باید نسبت به این نقشه شوم دشمن از هوشیاری دوچندانی برخوردار باشیم.

به گزارش روابط عمومی، علمای اهل سنت و تشیع از سیستان و بلوچستان، فرمانداران استان، استادان دانشگاه، دانشجویان، نخبگان و علمای اهل سنت از کشور پاکستان دراین همایش حضور داشتند.

مولوی نورزهی: محبت به اهل بیت پیامبر اکرم(ص) جزء ایمان قلبی اهل سنت است

یکی از علمای اهل سنت کویته پاکستان گفت: محبت به اهل بیت پیامبر اکرم(ص) جزء ایمان قلبی اهل سنت است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، مولوی عبدالرحمان نورزهی در سومین همایش قیام تاریخی امام حسین(ع) و عاشورا از دیدگاه اهل سنت که به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان برگزار شد، اظهار کرد: ما در نمازهای خود درود بر خاندان پیامبر(ص) می‌فرستیم و اگر این کار را نکنیم نمازمان ناقص است.

این روحانی اهل سنت کویته پاکستان با بیان این که هر فردی که با امام حسین(ع) دشمنی کند در حقیقت با پیامبر خدا(ص) دشمنی کرده است»، گفت: «یزید با ایستادن در مقابل امام حسین(ع) در حقیقت در مقابل رسول خدا (ص) ایستاد.

وی با بیان اینکه تا زمانی‌که یک حکومت اسلامی وجود نداشته باشد ما نمی توانیم دستورات دین اسلام را انجام دهیم، تاکید کرد: «امروز جمهوری اسلامی در میان حکومت‌های اسلامی نمونه است و ما به انقلاب اسلامی که به رهبری امام خمینی(ره) شکل گرفت افتخار می‌کنیم.

مولوی نورزهی اظهار کرد: «امروزه جبهه استکبار علیه نظام جمهوری اسلامی ایران بسیج شده و از هیچ تلاشی برای ضربه زدن فرو گذار نمی‌کند.

روحانی اهل سنت ادامه داد: «هیچ کافری نسبت به مسلمانان دوست نیست و ما امروز شاهد به وجود آمدن داعش و تکفیری‌ها هستیم که زائیده جبهه استکبار است.

وی ابراز امیدواری کرد که جمهوری اسلامی ایران با همکاری پاکستان نیروهای تکفیری و داعش را نابود کنند که به اسم اسلام باعث شرمساری مسلمانان حقیقی شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی، علمای اهل سنت و تشیع سیستان و بلوچستان، فرمانداران استان، استادان دانشگاه، دانشجویان، نخبگان و علمای اهل سنت از کشور پاکستان در سومین همایش قیام تاریخی امام حسین(ع) و عاشورا از دیدگاه اهل سنت که به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان برگزار شد، حضور داشتند.

توضیح عضو اهل سنت مجلس خبرگان درباره علت عزاداری نکردن اهل سنت برای امام حسین(ع)

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر اهل سنت برای امام حسین(ع) تعزیت نمی‌کند به این دلیل است که فکر و مذهب ما اجازه نمی‌دهد. و الا محبت اهل سنت نسبت به اهل بیت(ع) کمتر از تشیع نیست بنابر این هیچ فردی نمی تواند ذره ای از ارادتمان نسبت به خاندان پیامبر(ص) کم کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، مولوی نذیر احمد سلامی چهارشنبه شب در همایش بزرگ عاشورا از دیدگاه اهل سنت که به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان برگزار شد، اظهار کرد: روایت‌های زیادی در کتاب‌های اهل سنت در بیان فضیلت اهل بیت(ع) بیان شده است که این موضوع نشان دهنده اوج علاقه و محبت آنان نسبت به این بزرگواران است.

این روحانی اهل سنت و عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: «علمای اهل سنت در همه کتاب‌هایی که در بیان واقعه کربلا نوشتند، اقدامات یزید را محکوم کردند.

وی افزود: اگر اهل سنت برای امام حسین(ع) تعزیت نمی‌کند به این دلیل است که فکر و مذهب ما اجازه نمی‌دهد و این بدان معنا نیست که اهل سنت نسبت به امام حسین (ع) محبت ندارند.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این نوع نگاه که افرادی می‌گویند امام حسین(ع) برای قدرت و حکومت قیام کرد از نظر اهل سنت مردود است، گفت: امام حسین(ع) در جانشینی یزید آینده روشنی نمی دیدند و با نگاه تیزبین خودشان به این نتیجه رسیده بودند که قطار اسلام در حال خارج شدن از ریل است.

مولوی سلامی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) به این نتیجه رسیده بودند که تبعات منفی خلافت یزید، ضربات جبران ناپذیری بر اسلام وارد می‌کند و کارهای خلاف را مشروعیت می بخشد.

وی تاکید کرد: «قیام امام حسین(ع) باعث شد انحرافاتی که در اسلام اتفاق افتاده بود از بین برود.

201

کد خبر: 690741

وب گردی

وب گردی